|
کدخبر: 290024

دلار ۳۰ هزار تومانی محقق می شود؟

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: کشوری که در آن تولید به اندازه کافی صورت نپذیرد و درآمد تولید نشود، نباید انتظار داشته باشیم که ارزش پول آن افزایش پیدا کند.

اقتصاد دلار ۳۰ هزار تومانی محقق می شود؟

یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های مهار تورم در کشور، ثبات نرخ ارز و جلوگیری از رشد نرخ آن در کشور است. تحلیل و پیش‌بینی کارشناسان از نرخ ارز در سال جدید، شاید در تحقق شعار سال یعنی مهار تورم نیز تاثیر داشته باشد.

داود سوری،  اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی به پیش‌بینی نرخ ارز در سال ۱۴۰۲ پرداخت که بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: پیش از تحریمها گرچه ما در حوزه نرخ ارز مشکل داشتیم اما به دلیل فروش نفت و داشتن در آمدهای نفتی این مشکل خود را نشان نمی داد و با وجود درآمدهای غنی اوضاع به نحوی لاپوشانی می‌شد. وضعیتی که تحریم‌ها به وجود آورده این است که دیگر توان لاپوشانی را از مسئولان اقتصادی کشور گرفته است.

مساله اصلی بر می‌گردد به مشکلاتی که سالهای سال است وجود دارد. ما نتوانستیم از لحاظ تئوری اقتصاد بپذیریم که در بازار انگیزه ها تاثیر گذار هستند و نمی توانیم با دستور یک اقتصاد را مدیریت کنیم. اکنون در کشوری مانند روسیه شاهد آن هستیم که این کشور بعد از تحریم ها توانست به وسیله ای مانند ابزار نرخ بهره، تورم را کنترل کند.

منبع: اقتصاد 100

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها