|
کدخبر: 290580

افزایش عجیب نرخ ان اف تی ترامپ / علت چیست؟

مجموعه nft چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده پس از رای هیات منصفه مبنی بر کیفرخواست وی دچار افزایش نرخ شده است. دلیل این امر چیست؟

چندی پیش عرضه کلکسیون ان‌ اف‌ تی دونالد ترامپ علی رغم موضع گیری‌های گذشته وی علیه رمزارزها حسابی سروصدا به پا کرد. حال با گذشت بیش از دو ماه از انتشار این مجموعه و همزمان با صدور رای کیفرخواست علیه ترامپ در دادگاه منهتن، نرخ این مجموعه دچار افزایش شد. اما چه عاملی موجب این افزایش نرخ شده است؟

این مجموعه شامل کارت‌های دیجیتالی همراه عکس‌هایی از ترامپ با موقعیت‌ها و ژست‌های متفاوت است. کارت‌های مذکور شامل ترامپ به عنوان قهرمان کشتی، ترامپ به عنوان بازیکن بسکتبال و حتی ترامپ در فضا هستند.

به گفته دونالد ترامپ این کارت‌ها با نرخ عرضه ۹۹ دلار، یک هدیه کریسمس عالی محسوب می‌شوند. مجموعاً ۴۵۰۰۰ عدد ان اف تی بر پایه پالی‌گان در این مجموعه وجود دارد.

به نقل از بانک اطلاعاتی ان اف تی (NFTPriceFloor) کف نرخ مجموعه nft ترامپ درحال‌حاضر ۰.۴۹۹ اتریوم معادل بیش از ۹۰۰ دلار امریکاست. این در حالی است که نرخ کارت‌ها در ابتدا ۹۹ دلار بود و اواخر دسامبر به ۳۵ دلار هم کاهش یافت. حجم معاملات این مجموعه نیز پس از متهم شدن ترامپ رشد با تجربه رشد بیش از ۱۰۰ درصد از ۳۴ اتریوم به ۸۷ اتریوم رسید.

در ۳۰ مارس ترامپ به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری ایالات متحده توسط هیات منصفه نیویورک متهم شد. ماهیت دقیق اتهامات به دلیل مهر و موم بودن کیفرخواست همچنان واضح نیست. اما علت اصلی آنها پرداخت حق‌السکوت برای خاموش کردن ادعای روابط خارج از ازدواج به شمار می‌رود.

علاوه بر این بیش از ۳۰ فقره اتهام مربوط به کلاهبرداری تجاری در کیفرخواست مطرح شدند. انتظار می‌رود ترامپ روز سه‌شنبه به دلیل اتهامات وارده محاکمه شود. لذا باید منتظر حکم دادگاه و تاثیر این تصمیم بر مجموعه nft وی بود.

البته به نظر می‌رسد دونالد ترامپ از اتفاقات آینده نگرانی خاصی ندارد. وی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد محکوم کردن او برای جو بایدن نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها