|
کدخبر: 290551

افزایش قیمت بیت کوین در راه است؟

هفته جاری، شاهد رخدادهایی است که می‌توانند روند نرخ بیت کوین را برای هفته آینده تعیین کرده و پیش از رخداد آنها، به نظر می‌رسد روند نرخ همچنان خنثی باشد.

بازار رمزارزها علیرغم جهش چشمگیر خود طی دو ماه نخست امسال میلادی، طی هفته‌های گذشته وارد حالت رکود شده و نه تنها از افزایش و جهش نرخ خبری نیست، بلکه شاهد ریزش سنگین قیمت‌ها نیز نبوده‌ایم.

با این حال، باید توجه داشت که نرخ بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز این بازار، پس از چند رو مقاومت و قرار گرفتن در کانال ۲۸ هزار دلار، بار دیگر به کانال ۲۷ هزار دلاری باز گشته که همین موضوع، منجر به افزایش میزان ترس در روند احساسات بازار این رمزارز و آلتکوین‌ها شده است.

هفته‌ای مهم پیش روی بیت کوین

در هفته جاری، مهم‌ترین فاکتور فاندامنتال پیش روی بیت کوین، انتشار شاخص دستمزدهای بخش غیر کشاورزی در ایالات متحده است که یکی از عوامل مهم در تعیین شرایط اقتصادی کلی امریکا محسوب می‌شود. به همین دلیل، نه تنها بازار رمزارزها، بلکه شاخص بیشتر بورس‌های بین‌المللی نیز با اندکی ریزش مواجه شده‌اند.

شاخص دستمزدهای بخش غیر کشاورزی از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مد نظر فدرال رزرو برای تعیین سیاست آتی خود در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی عمل کرده و به همین دلیل، اعداد و ارقام آن برای بازارهای مالی بسیار مهم است. اگر میزان افزایش دستمزدها با نرخ تورم فوریه که جمعه هفته گذشته منتشر شد، برابری و توازن نداشته باشد؛ می‌توان منتظر اتخاذ مواضع فت و سخت فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی بود که این به معنای ریزش بازارهای مالی است.

با اینحال، این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که با توجه به ورشکستگی اخیر بانک‌های امریکایی که بیشتر اقتصاددانان و بانک ها، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو را از عوال اصلی آن دانسته اند، دست بانک مرکزی امریکا برای ادامه این سیاست دستکم به اندازه گذشته باز نخواهد بود. لذا بعید به نظر می‌رسد حتی در صورت تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، این میزان بیش از ۵۰ واحد برای ماه آوریل اعلام شود.

تصمیم مهم اوپک پلاس و بازارهای مالی

روز یکشنبه، عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک پلاس بیانیه‌ای صادر کردند که بر اساس آن، قرار است میزان تولید نفت خام اوپک کاهش پیدا کند. اعضای اوپک پلاس در بیانیه خود، کاهش ۱.۱۶ میلیون بشکه‌ای تولید نفت در روز را اقدامی در راستای کمک به ایجاد ثبات بازار نفت دانسته بود. اما اقتصاددانان معتقدند این اقدام اوپک پلاس در راستای کاهش نرخ بی‌سابقه نفت طی ده سال گذشته بوده است؛ موضوعی که اکنون منجر به نگرانی سیاستمداران امریکایی و ترس آنها از بازگشت مجدد تورم به این کشور شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در این خصوص گفت: تمرکز ما بر نرخ مصرف‌کنندگان امریکایی است و نه نرخ هر بشکه نفت. قیمت‌ها از سال گذشته به شکل قابل ملاحظه‌ای پایین آمده و نرخ سوخت نیز از تابستان گذشته تاکنون، به ازای هر گالن کاهشی ۱.۵ دلاری داشته است.

این تصمیم اوپک پلاس منجر به افزایش ترس شددی در بازارهای مالی شده است. چراکه کاهش عرضه سوخت مطمئنا به افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی منجر خواهد شد و این یعنی افزایش شیب تورم در ایالات متحده، اروپا و کشورهای صنعتی آسیا.

در صورتیکه نرخ تورم در پس این تصمیم اوپک پلاس افزایش یابد، احتمال بازگشت سیاست‌های سفت و سخت فردال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره کاملا محتمل بوده که این به معنای قدرتمند تر شدن دلار و افزایش شاخص آن خواهد بود؛ فاکتور مهم فاندامنتالی که عامل اصلی ریزش شاخص بازارهای بین‌المللی و از رونق افتادن آنها طی یک سال گذشته شده است. اتفاقا، از همین روی، شاخص دلار در روز دوشنبه (۳ آوریل) پس از چند روز ریزش به نزدیک ۱۰۳ رسیدکه این افزایش، خود گاهی محکم برای اثبات این مدعاست.

تحلیل تکنیکال نرخ بیت کوین

قیمت بیت کوین در زمان تنظیم این گزارش، در محدوده ۲۷۶۰۰ الی ۲۷۷۰۰ دلار قرار دارد که به نسبت روز قبل، بیش از ۲.۸ درصد کاهش نرخ را تجربه کرده است. با اینحال، اندیکاتورهای مهم همچون RSI و MACD روندی نسبتا خنثی و مایل به فروش را برای بیت کوین نشان می‌دهند که نشان دهنده نوسان محدود نرخ در بازه ۲۷۶۰۰ الی ۲۸۹۰۰ دلار است.

در صورتیکه بیت کوین بتواند کندل روزانه خود را بالای محدوده ۲۸۲۵۰ دلار ببندد، مقاومت فوری پیش روی این رمزارز روی ۲۸۹۰۰ دلار قرار خواهد داشت. همچنین حمایت فوری بیت کوین نیز درحال‌حاضر، روی ۲۷۶۰۰ دلار قرار دارد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها