|
کدخبر: 289715

رشد ۱۲ درصدی فروش خودرو درسال جاری

بررسی صورت‌های مالی ۳ خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در ۱۱ ماهه امسال بیانگر فروش یک میلیون و ۳۸ هزار دستگاه خودرو است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

بررسی صورت‌های مالی ۳ خودرو ساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در ۱۱ ماهه امسال بیانگر فروش یک میلیون و ۳۸ هزار دستگاه خودرو است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

این در حالیست که در ۱۱ ماهه سال گذشته میزان فروش خودرو حدود ۹۳۱ هزار دستگاه خودرو بود که به این ترتیب امسال شاهد افزایش ۱۲ درصدی فروش خودرو هستیم.

خانواده پژو؛ پرفروش‌ترین محصول

بررسی جزئی‌تر فروش خودرو نشان می‌دهد که گروه صنعتی ایران خودرو در این مدت ۵۵۲ هزار و ۷۸۴ دستگاه انواع خودرو (سواری و وانت) فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در این بین ایران خودرو توانسته ۳۳۷ هزار دستگاه از خانواده پژو را به فروش برساند و محصولات پژو را تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی فروخته شده، کند؛ سال گذشته ۲۷۰ هزار دستگاه از خانواده پژو به فروش رسیده بود، بنابراین امسال از خانواده پژو ۶۷ هزار دستگاه بیشتر فروخته شده است.

همچنین در این بازه زمانی حدود ۶۵ هزار دستگاه سمند، ۷۵ هزار دستگاه دنا و ۳۵ هزار دستگاه رانا فروخته شد که به ترتیب ۱۹ هزار دستگاه، ۳۴ هزار دستگاه و ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه بیشتر از پارسال است؛

در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۴ هزار و ۲۰ دستگاه هایما نیز به فروش رسیده که اگرچه فروش این محصول نسبت به مدت مشابه پارسال دو برابر شده اما کم فروش ترین محصول ایران خودرو بوده است.

همچنین بررسی جزئیات صورت مالی شرکت سایپا نیز بیانگر آن است که در ۱۱ ماهه امسال حدود ۳۵۹ هزار دستگاه خودرو از سوی این خودروساز فروخته شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ یعنی سایپا در این مدت ۶۶ هزار دستگاه بیشتر از پارسال خودرو فروخته است.

در این بین سایپا توانسته با فروش بیش از ۲۸۴ هزار دستگاه خودرو از خانواده ایکس ۲۰۰، این محصولات را تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی خود کند.

همچنین بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودروی شاهین فروخته شده که نسبت به ۱۱ ماهه پارسال رشد ۳ هزار دستگاهی را نشان می‌دهد.

در ۱۱ ماهه امسال حدود ۴۴ هزار دستگاه وانت پراید نیز به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیانگر رشد ۶ هزار دستگاهی است.

همچنین بررسی صورت مالی شرکت پارس خودرو حکایت از آن دارد که این شرکت در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو فروخته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد اندکی داشته است.

در ۱۱ ماهه امسال این گروه توانسته بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو از گروه Q۲۰۰ خود را به فروش برساند که پرفروش‌ترین محصول این شرکت نیز بوده است. همچنین در این بازه زمانی ۷۰۰ دستگاه خودروی ساینا فروخته شده است.

در این مدت ۱۹۴ دستگاه از خودرو کوئیک اس، ۱۰ دستگاه رنو و ۵ دستگاه برلیانس نیز فروخته شده که کم فروش ترین محصول در ۱۱ ماهه امسال بوده اند

 

منبع: مهر

ارسال نظر