|
کدخبر: 288817

احداث سه ناحیه صنعتی در این استان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از مکان‌یابی و اخذ سند مالکیت ناحیه صنعتی اصلاندوز خبر داد و گفت: با تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی این ناحیه صنعتی در فضایی به وسعت ۲۲ هکتار آغاز می‌شود.

روح‌اله برادران حیدری روز یکشنبه اظهار کرد: در سالهای اخیر مجوز احداث و توسعه چندین شهرک و ناحیه صنعتی در شورای برنامه ریزی استان مورد تصویب قرار گرفت که احداث ناحیه صنعتی اصلاندوز در شمال استان نیز جزو یکی از این مصوبات بود.

وی گفت: از زمان تصویب ایجاد ناحیه صنعتی اصلاندوز در فضایی به وسعت ۲۲ هکتار ، تلاش‌ها برای مکان‌یابی و تملک اراضی مورد نیاز آغاز شد که با همراهی دستگاه‌ها، مکان‌یابی، تملک و اخذ سند مالکیت این ناحیه صنعتی به سرانجام رسیده است.

برادران حیدری ادامه داد: با توجه به طراحی این ناحیه صنعتی، آغاز عملیات اجرایی و تامین زیرساخت‌های آن، نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است که امیدواریم با استفاده از اعتبارات عمرانی، نسبت به آماده‌سازی اراضی مورد نیاز سرمایه‌گذاران اقدام کنیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مناطق مرزی، ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری و افزایش تولید و صادرات دارند و باید از این ظرفیت مهم برای توسعه صنعت و صادرات استان استفاده شود.

برادران حیدری با اشاره به کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی استان افزود: از بابت واگذاری زمین به سرمایه گذاران در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم و تنها راه برون‌رفت از این مشکل، ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید در استان است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بستر لازم برای احداث سه ناحیه صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال در این استان آماده شده است، گفت: ایجاد ناحیه صنعتی انگوت در سطح ۲۷ هکتار، ناحیه صنعتی اصلاندوز در سطح ۲۵ هکتار و ناحیه صنعتی موران هم در سطح ۲۰ هکتار در دستور کار است.

برادران حیدری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۲ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک‌ها فعال و نیمه فعال بوده و تنها ۱۸ درصد واحد های تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل غیرفعال است که از این تعداد هم ۱۰ درصد قابل احیا است.

وی تعداد کل واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل را ۱۳۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرک‌ها با اعمال مشوق‌های لازم افزایش یافته به طوری که در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل زمینی برای واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر