|
کدخبر: 287374

فعالیت ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور فعال شده که تولید محصولات متنوع و رقابتی را در این شهرک‌ها شاهد هستیم.

اقتصاد فعالیت ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور

محمدمهدی برادران در جریان سفر به اردبیل و در حاشیه افتتاح کارخانه تولید اسباب‌بازی به گفت: ۶۰ هزار واحد صنعتی در حوزه اختیارات و پیگیری‌های ما است که با برقراری ارتباط و تعامل بیشتر سعی می‌کنیم مشکلات آنها را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

وی توجه به برندسازی و تبلیغات محصولات تولیدی و راه‌اندازی واحد طرح، تحقیق و فروش را یادآور شد و تصریح کرد: تولید اسباب‌بازی برای کودکان فضای شاد همراه با خلاقیت و نوآوری را به وجود می‌آورد و ما در این حوزه نیازمند تولید عروسک و اسباب‌بازی با نگاه ایرانی و الگوهای منطقه‌ای هستیم.

سالانه بیش از ۵۵۰ میلیون دلار اسباب‌بازی به کشور قاچاق می‌شود

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کودکان ما باید به واسطه اسباب‌بازی با پیشینه فرهنگ غنی ما آشنایی پیدا کرده و هویتی ایرانی پیدا کنند.

برادران با انتقاد از ورود اسباب‌بازی‌های خارجی به کشور و قاچاق این محصول افزود: سالانه بیش از ۵۵۰ میلیون دلار اسباب‌بازی قاچاق به کشور انجام می‌شود که این خود بزرگترین صدمه و ضربه را به تولید داخلی وارد می‌کند.

وی ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه اسباب‌بازی را در کنار تقویت تولید داخلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما سعی خواهیم کرد تا به تولیدکنندگان اطمینان بیشتری بدهیم تا با احساس مسئولیت در سنگر تولید حاضر شده و اجازه تحقیر آنها داده نشود.

برادران ظرفیت تولید توپ‌های ورزشی را پنج میلیون عدد توپ اعلام کرد و ادامه داد: این ظرفیت باید تا ۱۴ میلیون عدد افزایش پیدا کند تا هر دانش‌آموز ایرانی سالانه یک توپ مورد علاقه خود را تهیه و تأمین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار فضاسازی برای صادرات محصولات ورزشی و تنوع اسباب‌بازی تولیدی در داخل، در مجموعه افتتاح شده ماشین‌های کنترلی و تنوع اسباب‌بازی را به تعداد ۳۸۵ مورد شاهد هستیم که انتظار می‌رود با عنوان ساخت ایران این محصولات روانه بازار داخلی و خارجی شود.

ضرورت راه‌اندازی باشگاه مشتریان در مجموعه تولید اسباب‌بازی و توپ‌های ورزشی

برادران تعصب خاص مقام معظم رهبری را به نصب عنوان تولید ایرانی در محصولات عرضه شده یادآور شد و بیان کرد: سعی بر این است تا در سطح کشور صنایع خلاق و دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته و مواد اولیه مورد نیاز نیز تأمین شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار طراحی، قالب‌بندی بسیار مهم است و با استفاده از ظرفیت جوانان به راحتی می‌توان در این بخش موفق عمل کرد.

برادران رشد اشتغال را در بخش صنعت در یک سال اخیر سه درصد اعلام کرد و گفت: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شهرک صنعتی وجود نداشت هم اکنون در کشور ۸۰۰ شهرک صنعتی فعال است و تلاش بر توسعه زیرساخت‌ها در بخش صنعت است.

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت راه‌اندازی باشگاه مشتریان را در مجموعه تولید اسباب‌بازی و توپ‌های ورزشی یادآور شد و تصریح کرد: دپارتمان بازی‌های رایانه‌ای نیز باید به سرعت راه‌اندازی شود تا از ظرفیت نرم‌افزاری برای جذب جوانان و انجام بازی‌های رایانه‌ای سالم استفاده شود.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها