|
کدخبر: 288511

شهرک های صنعتی و تاثیر آن ها در چرخه اقتصاد کشور

صنعت شهرک های صنعتی و تاثیر آن ها در چرخه اقتصاد کشور

موسسه املاک صنعتی فتح با دارا بودن بیش از بیست سال قدمت در زمینه فعالیت در معاملات صنعتی نقش بسزایی در روند چرخه اقتصادی در مناطق و شهرک های صنعتی میهن عزیزمان داشته است و با فعالیت تخصص محور و شعار صداقت توانسته است اعتماد فراوانی در بین تولید کنندگان و صنعتگران در جای جای کشور کسب نماید ؛یکی از دلایل کسب اعتبار در چرخه اقتصادی توسط موسسه املاک صنعتی فتح دارا بودن دایره حقوقی حرفه ای و مجرب می باشد که با حضور وکلای پایه یک داد گستری و متخصصین حقوقی تمامی عقود و قراردادها زیر نظر مستقیم این وکلا انجام می گردد.

شهرک صنعتی چیست؟

هنگامی که به بخشی از یک شهر فکر می کنیم که برای توسعه صنعتی انتخاب، از پیش تعیین شده و منطقه بندی شده است، اصطلاح شهرک صنعتی به ذهن خطور می شود. شهرک صنعتی بخشی از شهر است که برای استفاده صنعتی به جای نیازهای مسکونی یا تجاری منطقه بندی شده است. شهرک‌های صنعتی ممکن است شامل پالایشگاه‌های نفت، بنادر، انبارها، مراکز توزیع و کارخانه‌ها باشند. برخی از منطقه ‌های صنعتی مشوق‌های مالیاتی برای کسب‌ وکارها ارائه می‌کنند، مانند تامین مالی افزایش مالیات.

کلمه صنعتی به هر شرکتی که کالا تولید می کند اشاره می کند. یک منطقه صنعتی شامل زمین هایی است که فقط برای پشتیبانی از فعالیت های یک زیرساخت صنعتی تعیین شده است. شهرک‌ های صنعتی معمولاً در مناطقی قرار دارند که در محدوده مسکونی مرکزی شهر نیستند. این مناطق از امکانات حمل و نقل مانند راه آهن، بنادر، فرودگاه ها و آزادراه ها تشکیل شده اند. مناطق صنعتی ممکن است شامل مشاغل دیگری مانند تأسیسات ذخیره‌سازی، کارخانه ‌هایی که مواد شیمیایی را در خود جای می‌دهند، و شرکت ‌های فولاد و نوشیدنی نیز باشد.

شهرک-های-صنعتی-2

اقلام کلیدی

شهرک صنعتی بخشی از شهر است که برای توسعه صنعتی تعیین، برنامه ریزی و منطقه بندی شده است.

شهرک صنعتی نوعی منطقه تجاری یا منطقه اداری است که ممکن است دارای دفاتر و صنایع سبک تر باشد.

یک ناحیه صنعتی ممکن است شامل شرکت هایی باشد که امکانات تولید، حمل و نقل و ذخیره سازی را فراهم می کنند، مانند کارخانه های شیمیایی، فرودگاه ها، و تولید کنندگان نوشیدنی.

شهرک‌های صنعتی می‌توانند در گرد هم آوردن شرکت‌هایی که خدمات و ویژگی‌های مکمل یکدیگر را ارائه می‌دهند، مفید باشند.

از جنبه منفی، شهرک ‌های صنعتی اغلب به دلیل افزایش آلودگی و احتمال آسیب دیدن زمین‌ها و اطراف آن توسط آلاینده‌ها، نگرانی ‌های زیست ‌محیطی ایجاد می‌کنند.

چگونه یک شهرک صنعتی کار می کند؟

شهرک های صنعتی می توانند ترکیبی از امکانات تولید، حمل و نقل و ذخیره سازی را در یک منطقه ترکیب کنند. این می‌تواند شامل کارخانه‌های شیمیایی، تولیدکنندگان پلاستیک، فرودگاه‌ها، تولید کنندگان غذا و نوشیدنی و تولیدکنندگان فولاد باشد.

چرا شهرک های صنعتی برای تجارت مهم هستند؟

شهرک ‌های صنعتی را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که خدمات و ویژگی‌های مکمل را گرد هم آورد که به نفع شرکت‌ هایی باشد که در آنجا فضایی را اشغال می‌کنند. بنادر امکان دسترسی به کالاها و محصولات نهایی را فراهم می کند تا برای توزیع به مراکز اصلی صنعتی آورده شوند. جرثقیل ها و سایر تجهیزات بالابری سنگین موجود برای انتقال محموله به کامیون ها و واگن های راه آهن استفاده می شود. محموله را می توان در انبارهای واقع در شهرک صنعتی نیز نگهداری کرد. تولیدکنندگان مستقر در یک شهرک صنعتی که دسترسی به بندر دارد، می توانند به سرعت مواد مورد نیاز برای تولید محصولات خود را تهیه کنند.

زمین

یکی از بخش های مهم در مورد ایجاد یک شهرک، انتخاب زمینی است که شهرک صنعتی در آن ساخته می شود. منطقه ای که در آن ساخته می شود باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مواد خاصی را در خود جای دهد. بیشتر کارخانه ها می‌خواهند در نزدیکی مواد خام مورد نیاز برای توسعه محصولات قرار بگیرند.شما می توانید انواع شهرک صنعتی ها در مناطق مختلف را در سوله تاپ مشاهده کنید.

نیروی کار

شهرک-های-صنعتی-3

یکی دیگر از قطعات مهم پازل که در مقیاس جهانی مهم ترین است، نیروی کار است. در دنیای صنعت، نیروی کار به عنوان کارگرانی که در پشت صحنه محصولات تولید می کنند، یاد می شود. این کارگران را می توان در کارخانه ها و دفاتر تجاری پیدا کرد. کاهش هزینه نیروی کار حیاتی است. کاهش هزینه نیروی کار مربوط به صنایعی است که می‌خواهند بهترین منابع نیروی ماهر را با ارزان‌ترین نرخ پیدا کنند. هنگامی که صحبت از خروج گسترده دارایی های مالی و سرمایه در سراسر کشور به دلایل سیاسی یا اقتصادی می شود، از اصطلاح فرار سرمایه استفاده می شود.

سرمایه، پایتخت

سرمایه اصطلاحی است که برای تعریف ثروت به شکل پول یا دارایی استفاده می شود. رابطه سرمایه با شهرک های های صنعتی متکی بر سرمایه انسانی و آینده توسعه صنعتی با تمرکز بر اقتصاد است. به طور معمول، تولیدکنندگان از مؤسسات مالی برای قرض گرفتن پول مورد نیاز خود برای توسعه مشاغل صنعتی جدید یا بازسازی مشاغل موجود استفاده می کنند. در جاهای مختلف، داشتن توانایی وام گرفتن تأثیر زیادی بر صنعت دارد و این می تواند به سرمایه گذاری خطرپذیر مرتبط باشد. سرمایه گذاری خطرپذیر به این معنی است که سرمایه گذاران گزینه های سهام و/یا تامین مالی را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کنند که معتقدند در یک محیط بلندمدت موفق خواهند بود.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها