|
کدخبر: 288741

راه اندازی شهرک صنعتی جدید در دستور کار

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: با توجه به اینکه ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز تکمیل شده و امکان استقرار صنایع جدید در آن وجود ندارد، راه اندازی دومین شهرک صنعتی در این شهر به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

سید مصطفی هاشمی، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شهرک صنعتی بنا است در یک زمین حدود دو هزار هکتاری در یکی از محورهای اصلی منتهی به شیراز ایجاد شود.

او ادامه داد: با توجه به نیاز مرکز استان به زیرساختهای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی، راه‌اندازی این شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای پاسخ به تقاضای سرمایه گذاران در بخش‌های تولیدی، صنعتی، کارگاهی و صنفی، ایجاد این شهرک صنعتی با مساحت مذکور به نحوی که بتواند حداقل تا ۱۰ سال آتی پاسخگوی این تقاضاها باشد ضروری بود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: در این زمینه با تاکید استاندار فارس و همراهی نمایندگان شیراز در مجلس، امکان سنجی اراضی مستعد این شهرک صنعتی هم اینک در مرحله پیگیری است که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های اجرایی استان این مهم هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

هاشمی ادامه داد: در کنار این، طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز در دست پیگیری است که در همین ارتباط طی یک سال گذشته تاکنون جلسه ها و مذاکرات متعددی با برخی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی انجام گرفته و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است.

او ادامه داد: راه‌اندازی شهرک صنعتی صنایع دستی در شیراز که دارای مصوبه هیات وزیران است نیز از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و توافقاتی در جهت راه اندازی آن صورت گرفته است.

وی، ایجاد نواحی صنعتی جدید در ۱۰ نقطه فارس را از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی این استان برشمرد و گفت: این نواحی صنعتی در مناطق دارای ظرفیت سرمایه گذاری فاقد شهرک صنعتی و همچنین شهرکهای صنعتی تقاضا محور ایجاد خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها