|
کدخبر: 287622

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تذکر نماینده مجلس درباره حقوق کارگران

نماینده مردم بروجرد در مجلس بر ضرورت تعیین دستمزد حقوق کارگران و کارمندان بر اساس نرخ تورم تأکید کرد.

اقتصاد تذکر نماینده مجلس درباره حقوق کارگران

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۱ اسفند ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه و با حضور دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامۀ آب و هوایی پاریس

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره ۸ ماده  واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

راه‌حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز

 محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه های اقتصادی دارد، مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می خواهم به آن‌ها توجه ویژه ای داشته باشند تا ما شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.

طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی

نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به  طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها جهت تأمین نظر شورای نگهبان با الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۱) به ماده (۱) و اصلاح تبصره فعلی به عنوان تبصره  (۲) با ۱۷۵ رأی موافق، ۶ رأی  مخالف، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در حوزه ارز هستیم

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه اول اسفندماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری درخصوص نابسامانی در حوزه ارز خطاب به رئیس مجلس گفت: ریاست مجلس درباره موضوعات مهمی اعم از فرا رسیدن سالروز ۲۲ بهمن و مباحث ارزی سخنانی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه شرایط ارزی کشور نیاز به تصمیمات جدی دارد، ادامه داد: حتما وضعیت سیاست ارزی قابل مدیریت است، اما به دلیل اعمال تصمیماتی که براساس اشتباهات قبلی است، زحمات  دولت را در زمینه سیاست های ارز ترجیحی زیر سوال برده است، بهرحال مجلس مکان تصمیم گیری است و از رئیس مجلس درخواست دارم یک جلسه غیرعلنی در این زمینه با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شود.  

پورابراهیمی خطاب به دکتر قالیباف تاکید کرد: ما نمی توانیم تجربه تصمیمات قبلی را که منجر به عدم کارایی در سیاست ارزی شده را مجدداً تکرار کنیم و این به صلاح ما نیست، چرا که فرصت آزمون و خطا در اقتصاد کشور از ما گرفته شده است، لذا بنده خواهش می کنم شما همین امروز این جلسه را برگزار کنید، چرا که ما باید به این مباحث ورود کنیم.

تفاوت فاحش در قیمت ها درد مضاعفی بر گرانی های امروز است

حسین خسروی اسفزار در نشست علنی امروز (دوشنبه، یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: بعد از عفو پدرانه رهبری نسبت به جوانان گول خورده، امید است خانواده ها نسبت به فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند و برای جوانان نیز عبرت آموزی شده باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه در تذکری خطاب به وزیر راه، عنوان کرد: باید جلوی بی نظمی شرکت های هواپیمایی در تاخیرها گرفته و مطالبات مردم در این خصوص پیگیری شود.

تعیین دستمزد حقوق کارگران و کارمندان

فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) گفت: دل آدمی قیمتی‌ترین گوهر وجود او است، گوهری که گل و جوهره‌اش را از بهش آوردند و با آب زندگانی جاویدان آن را خمیر کردند و با نور و حرارت آفتاب ۳۶۰ نگاه عنایت‌آمیز خداوندی آن را پروده‌اند؛ این روزها نمی‌دانم از کجای اقتصاد و معیشت سخن بگویم یا از چه اقشاری دفاع کنم که ادای دین کرده باشم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بازار خودرو بگوییم که قرار بود سامان یابد یا صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی که هنوز بزرگترین معضل تأمین معیشت مردم هستند؛ در این روزهای سخت اقتصادی و با این آزادسازی بی‌محابای قیمت‌ها و تورم کمرشکن نقل همه محافل از کارگران شهرداری گرفته تا کارمندان آبرومند این است که نرخ افزایش دستمزد و حداقل افزایش حقوق در چه حدی تعیین می‌شود.

پایان صحن علنی مجلس

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۱۵ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (سه شنبه، ۲ اسفند ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها