|
کدخبر: 286647

عملکرد دولت در منابع هدفمند سازی یارانه ها

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در قرائت گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد عملکرد دولت در منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها، به عدم رعایت اصل شفافیت و انضباط مالی در هزینه کرد منابع اشاره کرد.

اقتصاد عملکرد دولت در منابع هدفمند سازی یارانه ها

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه و با حضور ۱۹۷ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها با محوریت تبصره(۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامۀ آب و هوایی پاریس

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صادرات تولیدات شرکت سیمان کردستان

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امورخیریه کشور

گزارش نهایی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه دوفوریتی یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها.

جزئیات طرح صیانت در مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح صیانت از دستورکار مجلس خارج شده و هیچ طرحی بدون تصویب در صحن علنی نمی‌تواند به شورای نگهبان ارسال شود.

ترکیب اعضای هیأت عالی بانک مرکزی تغییر کرد

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نظر شورای نگهبان برخی از مواد این طرح را اصلاح کردند.

اسناد بالادستی مرجع بانک مرکزی برای استقرار بانکداری اسلامی شد

نمایندگان در نشست مجلس در جریان رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان با اصلاح ماده یک این طرح جهت تامین نظر این شورا با ۱۶۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ضوابط بانک مرکزی برای حفظ ثبات مالی موسسات اعتباری تعیین شد

نمایندگان مجلس ضوابط و حدود فعالیت‌ها در قالب گریز را مشخص کردند که بر اساس مصوبه مجلس گریز مجموعه اقداماتی است که تحت راهبری بانک مرکزی به‌منظور صیانت از منافع عموم و حفظ ثبات مالی در خصوص مؤسسات اعتباری که با مشکل نقدینگی مواجه شده یا در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند، در چهارچوب قانون به مورد اجراء گذارده می‌شود.

گزارش کمیسیون برنامه درخصوص عملکرد منابع و مصارف هدفمندی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در قرائت گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد عملکرد دولت در منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها، به عدم رعایت اصل شفافیت و انضباط مالی در هزینه کرد منابع اشاره کرد.
 معاون رئیس جمهور در خصوص درآمدهای عمومی کشور ادامه داد: گزارش ۱۰ ماهه‌ای را ارائه می‌دهم، در لایحه هزار و ۳۷۲ همت در نظر داشتیم که در قانون بودجه هم معادل همین تصویب شده است و با اختلاف۲۲ همت تصویب شد که اجزای آن مانند دارایی‌های سرمایه‌ای از ۴۱۸ به حدود ۵۱۷ همت و واگذاری دارایی‌های مالی از ۲۹۹ به ۱۷۶ تغییر کرده است.

گزارش های بودجه سال جاری براساس قانون مصوب ارائه شود

علی نیک زادثمرین در نشست علنی مجلس در جمع بندی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها با محوریت تبصره(۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: ما دیگر لایحه نداریم، شما نماینده نیز بوده اید، در حال حاضر قانون داریم و قانون فصل الخطاب است و باید گزارش ها طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ ارائه شود.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق بند ب ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره آن دولت دریافت و پرداختی های قانون هدفمندی یارانه ها را به همراه لایحه بودجه سالانه و درج منابع و مصارف در قالب ردیف های مستقل و جداگانه باید ارائه می کرد اما متاسفانه در لایحه بودجه سال آینده به این حکم توجه نشده است.

کنترل قیمت اقلام استراتژیک لازم و ضروری است

صدیف بدری در نشست علنی مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: فرمان عفو محکومان توسط مقام معظم رهبری تجلی رأفت در اوج اقتدار نظام اسلامی است. سرمایه اجتماعی در کشور آسیب دیده است، دشمنان قسم خورده به طمع ضربه زدن به نظام اسلامی و کشور عزیزمان در مسائل چند ماه قبل به صورت آشکار و با تمام توان و ترفندهای ترکیبی ورود پیدا کردند، اما مردم غیور، دیندار و مومن و جوانان غیرتمند، دانشجویان و دانش آموزان عزیز، توطئه دشمنان را خنثی کردند و بیش از گذشته ثابت کردند که از جان خود می گذرند ولی از پیشرفت، اقتدار و عزت ایران عزیز نمی گذرند.
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم گفت: ایجاد ثبات قیمت ها در بازار و سپس اعمال قیمت تمام شده و کاهش قیمت ها به ویژه اقلام خوراکی و استراتژیک مردم از جمله گوشت، لازم و ضروری است.

 تذکر نماینده مجلس درباره وضعیت معلمان

عبدالکریم جمیری در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور،ضمن درود بیکران به ارواح شهدا و روح ملکوتی امام شهدا امام راحل (رحمة الله علیه) و آرزوی صحت و سلامت کامل برای مقام معظم رهبری، گفت:  از رهبر معظم انقلاب اسلامی که با تدبیر حکیمانه در جهت عفو کثیری از فریب‌خوردگان فتنه اخیر، قلب مردم عزیز را شاد فرمودند، تقدیر می‌کنم.
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: باید زندگی معلمان به گونه‌ای تامین کنیم که آنها با انگیزه کار کنند و زندگی آنها مشوقی برای جذب نخبگان به آموزش و پرورش باشد.
 
پایان صحن علنی مجلس
 
علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۲۳ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی دوشنبه (اول اسفند ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها