|
کدخبر: 285757

اشتباه وحشتناک صرافی بایننس/ کاربران در آستانه سکته

گزارش بلومبرگ نشان داد که صرافی بایننس وثیقه BTokenها را همراه با دارایی‌های مشتریان در یک کیف پول نگه‌داری کرده است. این اقدام جدا از بی‌اعتبار کردن اثبات ذخایر این صرافی، دستورالعمل‌های مدیریت کیف پول توسط بایننس را زیر سوال می‌برد.

در گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری بلومبرگ در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) افشا شد که صرافی بایننس وثیقه دسته‌ای از توکن‌های این صرافی را در کیف پولی نگه‌داری می‌کند که حاوی دارایی‌های کاربران است. ظاهرا صرافی بایننس وثیقه «BTokenها» را در کیف پول مشهور شماره ۸ بایننس (Binance ۸) ذخیره کرده است که حاوی دارایی‌های مشتریان است.

BToken به مجموعه‌ای از توکن‌های رپ شده از شبکه‌های دیگر بر BEP۲ و BEP۲۰ و توکن‌های رپ شده از اکوسیستم بایننس بر ERC۲۰ گفته می‌شود که با استفاده از بایننس بریج (Binance Bridge) ایجاد شده‌اند.

روز دوشنبه، بایننس اثبات وثیقه BTokenها را منتشر کرد که اطلاعاتی در مورد تمام ۹۴ بی‌توکن صادر شده توسط بایننس ارائه می‌کرد. با توجه به اثبات وثیقه ارائه شده، تقریبا ۵۰٪ از وثیقه تمام BTokenها در کیف پول «بایننس ۸» قرار داشت. موجودی این کیف پول به میزان قابل توجهی بیشتر از ارزش تمام BTokenهای صادر شده توسط بایننس بود که نشان می‌داد بایننس به جای اینکه چنین دارایی‌هایی را جداگانه ذخیره کند، وثیقه را همراه با دارایی‌های مشتریان در یک کیف پول نگه‌داری کرده است.

بایننس قبلا تاکید کرده بود که که دارایی‌های شرکتی در حساب‌های جداگانه ثبت می‌شود و بخشی از محاسبات اثبات ذخایر (PoR) این صرافی نیستند. همچنین با وجود اینکه این موضوع تنها به BTokenها مربوط می‌شود، این سیستم مدیریت کیف پول با دستورالعمل‌های مدیریت کیف پول خود بایننس نیز در تضاد است.

به گزارش بلومبرگ، صرافی بایننس ضمن تایید این موضوع آن را «نتیجه یک اشتباه» قلمداد کرد. پس از خبرساز شدن این موضوع، صرافی بایننس فرآیند انتقال دارایی‌ها به کیف پول‌های اختصاصی را آغاز کرده است.


 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر