|
کدخبر: 285477 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز:

دولت به کمک شرکت های تخصصی می‌آید

مهدی نیازی گفت: با پیشنهاد وزارت صمت یک نظام اجرا بر بنگاه ها با شاخص های مطرح شده در دستگاه های اجرایی ایجاد می‌شود و بنگاه‌های که شامل این رتبه بندی میشوند از خدمات دولتی و کمک دولت استفاده خواهند کرد.

اقتصاد دولت به کمک شرکت های تخصصی می‌آید

همایش شرکت های برتر ایران با حضور مدیران شرکت های بزرگ کشور برگزار شد.

مهدی نیازی، قائم مقام وزیر صمت در این همایش از سازمان مدیریت صنعتی و ایدرو برای ۲۵ سال برگزاری این مراسم تشکر کرد و در ادامه گفت: این برنامه از قدیمی ترین رتبه بندی ها است از ۱۰۰ بنگاه به ۵۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است. با پیشنهادی که وزارت صمت به دولت داده است قرار بر این شد یک نظام اجرا بر بنگاه ها با شاخص های مطرح شده در دستگاه های اجرایی ایجاد شود و بنگاه‌های که شامل این رتبه بندی میشوند از خدمات دولتی و کمک دولت استفاده کنند. این رویکرد دولت در این بخش است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وجود شرکت های بزرگ و اهمیت آن در اقتصاد است. نوع نگاه به این بنگاه ها باید متفاوت باشد این شرکت ها نقش پیشران را اجرا خواهند کرد. نگاه وزارت خانه به این بنگاه ها ویژه است.

قائم مقام وزیر صمت افزود: ناتوانی های زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت. بنگاه ها لوکوموتیو حرکت اقتصاد هستند تا شاهد اتفاق مثبتی باشیم. تأکید وزارتخانه این است که بنگاه‌ها در این حوزه حرکت کنند و ما هم قطعا از این شرکت ها پشتیبانی خواهیم کرد.

نیازی در ادامه اظهار داشت: در چند حوزه عدم توازن وجود دارد که قرار است به عنوان پروژه ویژه دنبال شود. یکی از این مشکلات بحث توازن بخشی به رشته فعالیت ها است که در چند سال گذشته استراتژیکی وجود نداشته است.پیشنهاد ما این است در این بخش هم افزایی اتفاق صورت گیرد.

وی مشکل دیگر این بخش را این‌گونه بیان کرد: توازن بخشی در مناطق یکی از بخش هایی است که باید به آن توجه کرد. ایران به لحاظ وسعت در خاورمیانه ویژه است که متاسفانه از شهرستان های آن به خوبی استفاده نمی‌شود. باید بسته های تشویقی طراحی شود تا در قالب اصلاح قانون مالیاتی انجام گیرد تا بنگاه ها در آن حوزه بتوانند کاری انجام دهند.

نیازی در پایان خاطر نشان کرد: بنگاه ها برای توسعه فناوری و نوآوری باید نقش ایفا کنند و در بخش های فناوری حضور فعال داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها