|
کدخبر: 282362

برخورد قاطعانه بورس با منتشران خبر توقف عرضه خودرو

امیر مهدی صبایی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به وظایف نظارتی خود و در راستای حفظ حقوق سهامداران معاملات صورت گرفته روز گذشته گروه خودرویی را با دقت مضاعف بررسی و در صورت بروز هرگونه مصادیق تخلف با خاطیان برخورد انضباطی خواهد نمود. همچنین رسانه‌هایی که اقدام به نشر و یا بازنشر اخبار کذب نموده‌اند، پس از بررسی و محرز شدن تخلف، به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

اقتصاد برخورد قاطعانه بورس با منتشران خبر توقف عرضه خودرو

امیر مهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: پیرو شایعات منتشر شده در خصوص عدم عرضه خودرو در بورس کالا، در برخی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، که منتج به بروز تغییراتی در روند معاملات این گروه (و سایر نمادهای مرتبط حسب مورد) در روز دوشنبه مورخ ۲۸ آذر شد، سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به وظایف نظارتی خود و در راستای حفظ حقوق سهامداران معاملات صورت گرفته در این روز را با دقت مضاعف بررسی و در صورت بروز هرگونه مصادیق تخلف با خاطیان برخورد انضباطی خواهد نمود.

وی افزود: همچنین پیگیری حقوقی در خصوص عاملین انتشار اخبار کذب که به هر نحو بر بازار سرمایه اثرگذار بوده و منتج به ایجاد نوسان در بازار شود، صورت خواهد گرفت و رسانه‌هایی که اقدام به نشر و یا بازنشر اخبار کذب نموده‌اند، پس از بررسی و محرز شدن تخلف، به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

صبایی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح جریان حاکمیت شرکتی در گروه خودرویی آغازشده و این روند غیر قابل بازگشت است؛ همچنین به سهامداران توصیه می‌شود اخبار را از مراجع رسمی دنبال نمایند.

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها