|
کدخبر: 279418 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز؛

ویراژ ایران خودرو با ۲۰۷ در بورس / چطور ثبت نام کنیم؟

ایران خودرو قصد دارد پژو ۲۰۷ را فردا دوشنبه ۳۰ آبان ماه در بورس عرضه کند.

اقتصاد ویراژ ایران خودرو با ۲۰۷ در بورس / چطور ثبت نام کنیم؟

شاید بتوان گفت پژو ۲۰۷ به یکی از محبوب ترین خودروهای ایران خودرو در فروش های فوق العاده تبدیل شده است. عموما جوانان سراغ ثبت نام این خودرو می‌روند اما با این وجود تعداد محدودی برنده خواهند شد. حال ایران خودرو قرار است این محصول محبوب را فراد ۳۰ آبان ماه از طریق بورس کالا عرضه کند. لازم به ذکر است که ۲۰۷ عرضه شده از نوع دنده دستی مجهز به فرمان برقی است. همچنین در خبر اعلامی توسط ایران خودرو آمده است که ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو در بورس عرضه می‌شود. اما شیوه ثبت نام و محدودیت ها به چه صورت خواهد بود؟

یکی از اولین نکات درباره خرید خودرو از بورس آن است که اگر پیش از این موفق به خرید خودرو از طریق بورس شده باشید دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد. ضمن این که هر فرد دارای کد ملی بالای ۱۸ سال امکان خرید فقط یک دستگاه خودرو از طریق بورس را دارد.

چطور از بورس ۲۰۷ بخریم؟

برای خرید پژو ۲۰۷ از بورس باید از طریق یکی از کارگزاری های بورسی اقدامات اولیه را انجام دهید. متقاضیان باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام و همچنین کد بورس کالا را نیز از طریق سامانه جامع مدیریت سفارش‌های کارگزاری به نشانی https://ebgo.ir دریافت کنند.

در مرحله بعد مشتریان باید با داشتنن پرینت فرم حساب وکالتی برای افتتاح حساب وکالتی به بانک مراجعه و سپس فرم حساب وکالتی را در سایت کارگزاری بارگذاری کنند.

سپس مشتری به سایت بورس کالا مراجعه و مبلغ پیش پرداخت را در حساب وکالتی واریز خواهد کرد. پس از آن امکان سفارش خرید در کارگزاری فراهم خواهد شد. پس از آن شرکت در حراج با قیمتی که مد نظر مشتری است توسط کارگزاری صورت خواهد گرفت. پس از انجام مراحل مذکور، مبلغ قرارداد طبق اعلامیه کارگزاری از سوی مشتریان واریز شده و مراحل تایید کارگزاری و ارسال اطلاعات آن‌ها به شرکت ایران خودرو از سوی کارگزاری عملیاتی خواهد شد.

در مرحله بعد، ایجاد شماره مشتری و ردیف قرارداد و ارسال پیامک حاوی لینک پروفایل به مشتریان، از سوی ایران خودرو صورت گرفته و در پایان، مشتریان می‌توانند پس از طی مراحل مراجعه به لینک پروفایل اعلام شده به نشانی esale.ikco.ir نسبت به واریز مابه التفاوت ۱۳ درصد مالیات و عوارض و سایر هزینه‌ها و متعلقات قانونی و انتخاب نمایندگی تحویل و شرکت بیمه گر اقدام و سپس با مراجعه به نشانی https://sakha.epolice.ir به  احراز سکونت پلاک خودرو پرداخته و در نهایت، طی مراجعه به نمایندگی و ارایه مدارک، قرارداد را به امضا برسانند.

پس از طی مراحل فوق، خودرو از سوی شرکت ایران خودرو در زمان مقرر و در محل نمایندگی انتخاب شده و تحویل مشتری خواهد شد.

فروش پژو ۲۰۷ در بورس کالا روز دوشنبه ۳۰ آبان انجام می‌شود، اما اگر قصد خرید داشته باشید، نهایتا تا ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۹ آبان برای ثبت سفارش مهلت دارید.

زمان تحویل و قیمت خودرو

تحویل پژو ۲۰۷ به صورت سه ماهه است و قیمت ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای این خودرو تعیین شده است. میزان پیش پرداخت خرید پژو ۲۰۷ از طریق بورس نیز صد درصد قیمت تعیین شده است. لازم به ذکر است که خریداران باید ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان هزینه برای بیمه، شماره گذاری، هزینه ثابت به علاوه ۱۳ درصد مالیات و عوارض قانونی پرداخت کنند.

با توجه به این که قیمت پژو ۲۰۷ در بازار حدود ۴۳۶ میلیون تومان است حداکثر قیمت ثبت سفارش ۳۸۶ میلیون تومان خواهد بود.

خریداران پژو ۲۰۷ در بورس، می‌توانند با ارائه پیشنهاد‌هایی با ۱۰ درصد، ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۴۰ درصد، ۵۰ درصد، ۶۰ درصد، ۷۰ درصد، ۸۰ درصد، ۹۰ درصد، ۱۰۰ درصد یا حتی ۱۰۶ درصد بالاتر از قیمت پایه، برنده مزایده شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها