|
کدخبر: 281713

دو نگاه متفاوت به آینده نرخ دلار

برخی تحلیگران ارزی باور دارند که جایگزینی نفت ایران با روسیه در بازار ها ، توقف مذاکرات هسته ای،کسری بودجه دولت، افت صادرات پتروشیمی به دلیل قطعی گاز ، افزایش تقاضا برای خرید ارز در روزهای پایانی ۲۰۲۲ و ... عامل تقویت انتظارات صعودی برای اسکناس آمریکایی شده است.

 بازار ارز در روز های اخیر شاهد تاخت و تاز قیمت دلار است. نرخ دلار امروز سه شنبه ۲۲ آذر ماه در تهران صعودی بود.

 حمایت تمام قد بازارهای همسایه و درهم از دلار تهران

تحلیلگران ارزی معتقدند که حمایت تمام قد بازارهای همسایه از دلار تهران موجب شده اسکناس آمریکایی در تهران رشد قابل توجهی را ثبت کند.گفته می شود بازیگران ارزی هرات امروز از مرز مقاومتی عبور کرده  و دلار در بازار یاد شده به نیمه کانال رسیده است.

از سوی دیگر برخی از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار درسلیمانیه یک کانال بالا رفته است.قیمت درهم نیز امروز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد.

رمزگشایی از دلایل افزایش قیمت دلار

برخی تحلیگران ارزی در کنار عوامل یاده شده باور دارند که جایگزینی نفت ایران با روسیه در بازارها ، توقف مذاکرات هسته ای، کسری بودجه دولت، افت صادرات پتروشیمی به دلیل قطعی گاز ، افزایش تقاضا برای خرید ارز در روزهای پایانی ۲۰۲۲ و ... عامل تقویت انتظارات صعودی برای اسکناس آمریکایی شده است.

دو نگاه متفاوت به آینده نرخ دلار

عده ای از معامله گران از احتمال تداوم صعود قیمت دلار سخن می گفتند. با این حال بخشی از فعالان انتظار دارند که پس از رشد دور از انتظار دوشنبه، نرخ دلار در بازار امروز اصلاح شود.

عقبگرد قیمت دلار متشکل

در سمت رسمی بازار هم امروز قیمت دلار نزولی بود. نرخ دلار متشکل دیروز تا مرز ۳۶ هزار تومان پیشروی کرد. امروز قیمت دلار در بازار یاده شده ۳۵ هزارو ۶۰۰ تومان بود.

دلار توافقی در یک قدمی کانال جدید

نرخ دلار توافقی هم روز گذشته در محدوده ۳۵ هزار و ۴۱۱ تومان به کار خود پایان داد. اسکناس آمریکایی به صورت توافقی امروز  به یک قدمی کانال ۳۶ هزار تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی چقدر شد؟

قیمت دلار صرافی ملی هم امروز اعلام شد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۵ هزار و ۹۸۸ (سی و پنج هزار و نهصد و هشتاد و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۶ هزار و ۳۵۲ (سی و شش هزار و سیصد و پنجاه و دو تومان) اعلام شد.

قیمت سکه ریزش کرد

قیمت اونس طلا در بازار امروز ۲ دلار افت کرد و بر روی ۱۷۸۳ دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز در مقایسه با روز قبل ۴ هزار و ۳۰۰ تومان افت کرد و با ۱ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. افت محدود قیمت طلا درحالی است که روزهای گذشته نرخ طلا ۱۸ عیار آرایش صعودی به خود گرفته بود.

قیمت سکه هم امروز  ریزش کرد. فلز گران بهای داخلی امروز با ۶۷۰ هزار تومان گاهش نسبت به روز قبل به کانال ۱۷ میلیون تومان برگشت و با۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزر تومان به فروش رسید.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها