|
کدخبر: 281290

سیگنال قیمت نفت به بازار دلار/ بازار امروز به کدام سو می‌رود؟

روز گذشته برای دلار پشت خطی روز پرخبری بود اما بازیگران ارزی قیمت دلار در بازار امروز را چگونه پیش بینی کرده اند ؟

روز گذشته برای دلار پشت خطی روز پرخبری بود. از یک سو در دنیای سیاست ایران با تحریم های جدیدی روبرو شد و از سوی دیگر قیمت نفت بر مدار نزول قرار گرفت. گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی رشد کرده است.

سیگنال قیمت نفت به بازار دلار

برخی تحلیلگران باور دارند که افت قیمت نفت موجب می‌شود که توان بازارساز ارزی برای مدیریت قیمت دلار پایین‌تر بیاید.برخی از فعالان عنوان می‌کنند که شرایط کنونی بین‌المللی به‌گونه‌ای است که شانس احیای برجام پایین آمده است و همین موضوع موجب شده خریداران احتیاطی به بازار دلار وارد شوند و قیمت این ارز در مسیر صعودی قرار بگیرد.

ردپای یک بیانیه در بازار دلار

در انتهای هفته نیز برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران ارزی گزارش دادند که آمریکا و کانادا بیانیه‌ای علیه ایران صادر کرده‌اند و کاخ سفید نیز ایران و روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرده است.

از نگاه برخی فعالان، این اخبار می‌تواند مورد توجه نوسان‌گیران ارزی قرار بگیرد. با این حال، در هفته‌های اخیر اخبار زیادی به بازار مخابره شده که با عرضه بازارساز، بی‌اثر شده است

تکرار یک سناریو در بازار دلار؟

برخی از بازیگران ارزی تهران باور دراند در صورتی که در بازار امروز نرخ دلار در بازارهای همسایه  و نرخ حواله درهم رشد کند ممکن است اسکناس آمریکایی در تهران افزایش یابد.

با این حال نوسان محدود نرخ دلار در هفته گذشته نشان داد که بازیگران ارزی از تزریق عرضه های دارند و این احتمال وجود دارد که نرخ دلار در این هفته هم نوسان محدودی را ثبت کند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها