|
کدخبر: 281164

صرافی ارز دیجیتال تلگرام جایگزین FTX می شود؟

طبق اعلام بنیانگذار تلگرام، پاول دوروف، صرافی ارز دیجیتال تلگرام به زودی در دسترس کاربران قرار می گیرد. جزئیات این صرافی را در ادامه بخوانید.

به نظر می‌رسد پس از ورشکسته شدن صرافی بزرگ FTX، قرار است اتفاقات جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال رخ دهد و بزرگان صنعت و فناوری وارد گود رقابت‌ها شوند. بازار ارزهای دیجیتال همواره پذیرای پیشرفت و توسعه بوده و از پروژه‌های جذاب و کاربردی حمایت کرده است.

پیش تر خواندیم که صرافی ارز دیجیتال سامسونگ در حال راه اندازی است و حالا بنیانگذار شبکه اجتماعی محبوب تلگرام، پاول دوروف اعلام کرده به زودی صرافی تلگرام برای ارزهای دیجیتال آغاز به کار خواهد کرد. هدف دوروف پلتفرمی برای محصولات رمزارزی غیرمتمرکز و صرافی رمزارزی و کیف پول‌های غیرحضانتی است.

بنابر آنچه در کانال اصلی تلگرام آمده، قرار است با سرمایه گذاری جدید در مارکت کریپتوکارنسی‌ها تمرکز موجود در نهادهای رمزارزی اصلاح شود و به عقیده دوروف چنین تمرکزی جز ناامیدی چیزی برای کاربران به دنبال نداشته است. بنابر عقیده بنیانگذار تلگرام، بلاکچین در حال حاضر از اصل و هدف خود دور افتاده است.

دوروف می‌گوید در حال حاضر قدرت دنیای ارزهای دیجیتال در چند دست متمرکز شده و به همین دلیل جای تعجبی نیست که اف تی ایکس دچار ورشکستگی شده است. به گفته وی، راه حل واضح است و باید پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین به ریشه و اصل خود بازگردند. کاربران ارزهای دیجیتال باید از تراکنش‌های بدون نیاز به اعتماد و کیف پول‌های خود حضانتی که به اشخاص ثالث متکی نیستند استفاده نمایند.

درخواست پاول دوروف از توسعه دهندگان شبکه‌های بلاکچینی این است که محصولاتی با کاربری ساده برای عموم مردم بسازند تا همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. مدیرعامل تلگرام به طور دقیق تر به ارز دیجیتال اتریوم اشاره و خاطرنشان کرده که حتی با وجود به روزرسانی‌های اخیر و بهبودهای قابل توجه، باز هم قدیمی و گران باقی مانده است.

تلگرام طی ماه‌های اخیر با چندین محصول رمزارزی وارد بازار کریپتو شده که از جمله آنها می‌توان به خرید و فروش ارز دیجیتال TON اشاره کرد. کافی است کاربران بدون خارج شدن از تلگرام و با استفاده از The Open Network ارزهای دیجیتال را بخرند یا بفروشند.

 

 

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر