|
کدخبر: 275920

این رمزارز شگفتی ساز شد

ارزهای دیجیتال امروز منفی هستند. بیت کوین و اتریوم هر کدام حدودا دو درصد افت کرده اند و ارزش معاملات نیز کاهش یافته است.

 

امروز وضعیت ارزهای دیجیتال خیلی خوب نبود. البته فشار فروش شدیدی در بازار وجود نداشت اما اکثر ارزهای مهم افت کردند. بیت کوین با افت ۲ درصدی در حدود قیمت ۱۹۵۰۰ دلار معامله شد. در مقیاس هفتگی البته وضعیت بهتر است و بیت کوین حدودا یک درصد رشد کرده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۶ میلیارد دلار بوده که رقم بالایی نیست. ارزش بازار آن هم به ۳۷۴ میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین مدتی است که در حدود قیمت ۱۹ الی ۲۱ هزار دلار نوسان می کند و این دامنه حرکتی محدود، فعالان بازار را به این باور رسانده که قرار است قیمت یا به سمت بالا یا به سمت پایین، حرکتی پرشتاب داشته باشد.

البته زمان این اتفاق مشخص نیست اما با توجه به محدود شدن دامنه قیمت در یک رنج ۲ – ۳ هزار دلاری، این چشم انداز را ایجاد کرده که قیمت به زودی یک حرکت با شیب بالا خواهد داشت.

اتریوم هم امروز منفی است. افت دو درصدی، قیمت بزرگ ترین آلت کوین بازار را به ۱۳۲۰ دلار رسانده. البته در مقیاس هفتگی نیز اتریوم افت داشته اما افت آن بسیار کوچک است.

طی شبانه روز گذشته اتریوم حدودا ۹ میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن نیز ۱۶۲ میلیارد دلار است. بزرگ ترین آلت کوین بازار که اوج قیمت بیش از ۴ هزار دلار را تجربه کرده، طی این چند هفته که بازار با افت مواجه شده، ریزش شدیدتری نسبت به بیت کوین داشته است.

امروز اکثر آلت کوین ها منفی هستند. با این حال تعدادی از آن ها رشد کرده اند که سردمدار نمادهای مثبت، ریپل است. ریپل با رشد ۵.۵ درصدی نسبت به تمام آلت کوین های موجود در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار رشد بیشتری داشته است.

استلار هم حدودا ۵.۴ درصد رشد کرده و پس از آن کوانت و اتم با رشدهای ۳.۵ و ۲ درصدی قرار دارند. تعداد کمی دیگر از آلت کوین ها هم رشد کرده اند که رشدهای آن ها زیر ۲ درصد و اکثرا کمتر از یک درصد است.

اما در بخش منفی های بازار، با اینکه تعداد نمادهای منفی زیاد است، اما درصد افت آن ها خیلی زیاد نیست. Ftx token ، یونی سواپ و تون کوین که منفی ترین نمادها هستند، افت ۳ الی ۳.۵ درصدی دارند. مابقی نمادهای منفی هم کمتر از ۳ درصد افت کرده اند.

در مقیاس هفتگی، بیشترین افت را چیلیز دارد که ۱۱ درصد کاهش قیمت داشته. پس از آن الگوراند و eos با افت ۶ درصدی، رکورددار افت در یک هفته گذشته هستند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به دیروز ۱.۳ درصد کاهش یافته و به رقم ۹۴۴ میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم ۴۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به دیروز افتی ۳ درصدی را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای حدودا ۳ میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها ۴۴ میلیارد دلار بوده است.

 

منبع: صدای بورس

ارسال نظر