|
کدخبر: 280577

بورس در آستانه یک رشد چشمگیر؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیشنهاد اصلی سازمان بورس این است که عرضه خوراک در بورس و قیمت‌گذاری آن در بازار سرمایه باشد که به نظر می‌رسد این موضوع یک بخش مثبت است، چراکه به صورت‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی، قدرت پیش‌بینی‌ می‌دهد.

اقتصاد بورس در آستانه یک رشد چشمگیر؟

امیر عباس کریم‌زاده در پاسخ به این پرسش که روند صعودی بازار سرمایه می‌تواند پایدار باشد یا خیر، به بورسان اظهار کرد: بازار سرمایه کشور مستعد رشد است، اما نگرانی‌های سیاسی، بودجه، نرخ خوراک، نرخ حامل‌های انرژی و همچنین نرخ تعرفه‌های صادراتی از جمله عواملی هستند که برای شرکت‌های بورسی مهم هستند

وی افزود: امیدواریم با حمایت سازمان بورس گام‌های موثری برای سدهای پیش روی شرکت‌ها برداشته شود تا رشد قابل توجهی را در بازار شاهد باشیم.

به گفته کارشناس بازار سرمایه؛ رشد بازار نیازمند همکاری موثر بانک مرکزی است تا سیاست‌های ضد تورمی را اتخاذ کند. اگر نرخ بهره بین بانکی بالا باشد و یا انتشار اوراق گام به بازار سرمایه، بانک‌ها و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری فشاری وارد کند شاهد خروج قابل توجهی پول از بانک‌ها خواهیم بود.

کریم‌زاده با تاکید به اینکه دولت باید در سیاست‌گذاری مربوط به انتشار اوراق با دقت بهتر و بیشتر حرکت کند، عنوان کرد: سیاست‌گذاری درست از سوی دولت، اقتصاد را با چالش‌های جدید مواجه نکرده و تاثیر مخربی بر چرخه صنایع نخواهد گذاشت. موضوعات و مسائل اقتصادی باید از سوی تیم اقتصادی ، پایدار، محکم و قوی تحلیل شود.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان بورس در خصوص نرخ خوراک صنایع گفت: پیشنهاد اصلی سازمان بورس این است که عرضه خوراک در بورس و قیمت‌گذاری آن در بازار سرمایه باشد که به نظر می‌رسد این موضوع یک آیتم مثبت باشد، چرا که به صورت‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی، قدرت پیش‌بینی‌پذیر بودن می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر نرخ خوراک صنایع همانند معاملات بورس کالا شفاف‌ شود، رانت از بین رفته و از حقوق سهامدار دفاع خواهد شد و این یک پیام مثبت به سهامدار عمده شرکت‌ها است و جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه را تسهیل می‌کند.

کریم‌زاده یادآور شد؛ بازار مستعد رشد است اما نیازمند اعتمادسازی از سوی تمامی مسئولان دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها