|
کدخبر: 280476 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

در این گزارش به آخرین وضعیت بازارهای بورس، دلار، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال با توجه به کنش‌های آن‌ها به دیگر اتفاقات در پیرامون بازارها پرداخته و پیش بینی درباره چگونگی بازارها را در آغاز هفته خواهیم داشت.

اقتصاد  پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

بورس در هفته دوم آذر ماه معاملات را قرمز استارت زد. در اولین روز هفته شاخص کل با ریزش ۱۹۷۸ واحدی به ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۰۹ رضایت داد. گروه خودرویی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. روز دوم نیز ریزشی ادامه یافت و شاخص کل با ریزش ۲۰۲۳ واحدی روی کانال ۱ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۸۶ واحدی قرار گرفت. از دوشنبه اما ورق به سمت رنگ سبز برگشت و نمادهای شاخص ساز بازار تاثیر گذار بودند. شاخص کل در سومین روز هفته با رشد ۲۰۴۰ واحدیبه عدد ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۳۴۸ واحدی رسید. سه شنبه نیز روند صعودی ادامه یافت طوریکه با رشد ۵۸۵۵ واحدی به جایگاه ۱ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۰۴ واحدی رسید. پایان هفته نیز با صعود ۳۱۶۷ واحدی شاخث کل را به ۱ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۷۱واحدی رساند. در مجموع می‌توان گفت روند بورس در هفته گذشته صعودی به ثبت رسیده است.

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند، در صورتی روند صعودی بازار ادامه می‌یابد که پول حقیقی وارد بورس شود. اما متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که ۳۹ میلیارد از سرمایه افراد حقیقی بازار را ترک کرده است و خارج شده است.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه ۴ عامل مهم را بر بورس بسیار تاثیر گذار معرفی می‌کند. اول تغییراتی که لایحه بودجه سال آینده با آن مواجه می‌شود. دوم رشد چشمگیر نرخ بهره اوراق به ویژه اوراق گام. سوم قیمت جهانی نفت و قیمت دلار و در آخر تغییرات مورد توجه در گروه خودرویی‌ها به خصوص تاثیراتی که با عرضه خودرو در بورس کالا حس می‌شود. براساس عوامل گفته شده بورس به شدت تحت تاثیر خبرهای خوب و بد این ۴ عامل است و رشد و ریزش آن گره خورده به سرنوشت این عوامل است.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

قیمت دلار در روز گذشته ۳۳ هزار و ۴۶۶ تومان در صرافی‌های بانکی معامله شد. قیمت دلار توافقی نیز در قیمت ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. همچنین براساس اعلام کانون صرافان ایرانیان، میانگین قیمت خرید هر دلار را ۳۴ هزار و ۱۴۱ تومان و میانگین قیمت فروش آن را ۳۴ هزار و ۵۵۴ تومان در صرافی‌ها اعلام شده است.

براساس گفته معامله گران در بازار ارز حال و هوای ترس احساس می‌شود و این نتیجه را از میزان پایین خرید و فروش‌ها می‌توان مشاهده کرد. فعالان بازار ارز بر این باور بودند که بی‌اعتمادی در خرید و فروش دلار دیده می‌شود، به گونه‌ای که اغلب به هرکسی دلار نمی‌فروشند!

دلار به شمایل مختلفی در بازار وجود دارد که شاید برای آن کسی که تخصص نداشتته باشد، گنگ و نامفهوم باشد.دلار بازار آزاد، دلار صرافی ملی، دلار بازار متشکل، دلار در سامانه سنا نمونه‌هایی از این موارد هستند.  قیمت دلار در صرافی ملی همان دلار دولتی است. دلار دولتی توسط بانک مرکزی و مراجع دولتی با نگاه ویژه به وضعیت عرضه و تقاضا در بازار، در اختیار صرافی های مجوز دار قرار می گیرد.قیمت دلار در بازار سیاه که به قیمت دلار سبزه میدان هم شناخته می‌شود همان قیمت دلار آزاد است که اغلب توسط صرافی‌ها و دلالان دلار، عرضه می‌شود و قیمت آن بیشتر از دلار دولتی است.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۳,۰۵۲ ۵۲ ۰.۱۵ 16:17
۳۳,۰۰۰ -۵۵۰.۰۰ -۱.۶۷ روز قبل
۳۳,۵۵۰ ۱۵۰ ۰.۴۴

۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر یورو در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۷,۴۴۰ ۶۸۶ ۱.۸۳ 15:20
۳۶,۷۵۴ -۹۳.۰۰ -۰.۲۶ روز قبل
۳۶,۸۴۷ -۴۶۵.۰۰ -۱.۲۷ ۲ روز پیش

  آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال همچون چند هفته گذشته روند کم نوسانی را تجربه کرده است. بیت کوین کماکان در کانال ۱۶ هزار دلار دیده می‌شود و در بین آلت کوین‌ها اما تعداد زیادی از آن‌ها روند رو به رشدی را نشان می‌دهند. در بین این آلت کوین‌ها برخی به دلیل ورود حجم زیادی از سرمایه در طی بازه زمانی مشخص، پتانسیل رشد‌های بیشتر در روزهای آینده احساس می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت جذاب ابر کوین ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین کاهش پیدا کرده است و فعالان این بازار تمایل کمتری به خرید بیت کوین دارند. در صورتیکه آلت کوین‌ها تغییرات قیمت بالاتری را این روزها تجربه می‌کنند. در مجموع اما نمی‌توان از اثرگذاری بیت کوین بر ارزهای دیجیتال گذشت چرا که تغییر قیمت آن می‌تواند افزایش قیمت را به همه ارزهای دیجیتال انتقال دهد.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

قیمت سکه در بازار همچنان رو به رشد ارزیابی می‌شود. قیمت سکه امامی ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت نیم سکه نیز در محدوده ۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان خرید و فروش شد. ربع سکه در محدوده ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی با ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان به دست خریداران رسید.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهان ۱۷۸۱ دلار و ۹۱ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون ۵۵۴ هزار تومان است.

اقتصاددانان و فعالان بازار سکه بر این باروند که با توجه به شرایط صعودی قیمت طلا احتمال دارد بازار سکه همچنان با التهاب به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۷,۴۰۰,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰ ۱.۴۳ 16:40
۱۷,۱۵۰,۰۰۰ ۱۱۸,۰۰۰ ۰.۶۸ روز قبل
۱۷,۰۳۲,۰۰۰ -۶۶,۰۰۰.۰۰ -۰.۳۹ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۹,۵۳۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۱.۵۷ 16:17
۹,۳۸۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰ ۰.۸۵ روز قبل
۹,۳۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ۰.۲۱ ۲ روز پیش

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها