|
کدخبر: 279637

این خودروهای خارجی خوراک دزدی هستند!

با توجه به آمار می‌توان گفت کانادایی‌ها علاقه زیادی به هوندا CR-V و شاسی‌بلند لکسوس RX دارند اما خودروهایی همچون جی ام سی سیرا، شورولت سیلورادو، تویوتا راو ۴، وانت پیکاپ رم و فورد سری F در نیمه اول سال ۲۰۲۲ فروش بالاتری را نسبت به خودروی هوندا ثبت کرده‌اند.

 اما سارقان کانادایی CR-V را بسیار دوست دارند و برخلاف برخی خریداران که منتظر نسل جدید این خودرو در زمستان امسال هستند، اهمیتی به مدل و سال ساخت نداده و این خودرو را مکرراً سرقت می‌کنند. در گزارش سال ۲۰۲۱ بیشترین خودروهای سرقت شده در این کشور، هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رتبه اول را به دست آورده و خودروهای لکسوس RX مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ و فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

CR-V

در سال گذشته ۴۱۱۷ دستگاه CR-V توسط سارقان دزدیده شده درحالی‌که این آمار برای لکسوس و فورد به ترتیب برابر با ۲۲۰۲ و ۱۱۸۲ دستگاه بوده است؛ اما نگاهی دقیق‌تر به آمار نشان دهنده عملکرد شوکه کننده لکسوس است. در زمانی که این گزارش منتشر شده تعداد ۲۳۶۵۵۰ دستگاه هوندا CR-V بیمه شده بود که به معنی سرقت ۱.۷ درصد از این خودروهاست اما دفتر بیمه کانادا می‌گوید در سال گذشته ۳۴۵۶۰ دستگاه لکسوس RX مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بیمه شده و از این میزان ۶.۴ درصد آن‌ها به سرقت رفته‌اند! یعنی از هر ۱۶ لکسوس RX یکی دزدیده شده است!

CR-V

شاید دفاع لکسوس از خود این باشد که نام فقط یک محصولش در این لیست آمده درحالی‌که نام هوندا سه بار تکرار شده است. سارقان علاوه بر CR-V به سیویک و آکورد هم علاقه نشان می‌دهند هرچند این علاقه بسیار کمتر بوده و در سال پیش فقط ۷۶۸ و ۳۷۲ دستگاه سیویک و آکورد به سرقت رفته است. به نظر می‌رسد سارقان علاقه خوبی به رقیب اصلی هوندا یعنی تویوتا و شاسی‌بلند مشهور آن راو ۴ نیز دارند. تویوتا امسال در رده سومین خودروساز پرفروش کانادا قرار دارد اما در لیست بیشترین خودروهای به سرقت رفته رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. جدای از این موارد به نظر می‌رسد مالکان شاسی‌بلند لکسوس RX باید بیش از پیش به فکر حفاظت از خودروی خود باشند!

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها