|
کدخبر: 249217

باند سارقان حرفه ای خودرو در دام پلیس

اعضای یک باند سرقت خودرو که فقط در ۱۰ ثانیه با شکستن شیشه خودرو‌ها، ضبط و پخش سرقت می‌کردند با تلاش نیرو‌های تجسس کلانتری شهرک ناجا در مشهد به دام افتادند.

چند روز قبل در پی دستبرد سارقان به یک خودرو در بولوار پیروزی مشهد، بلافاصله عوامل تجسس کلانتری شهرک ناجا، تحقیقات گسترده‌ای را با بازبینی دوربین‌های مدار بسته آغاز کردند. کنکاش‌های پلیس بیانگر آن بود که دزدان با شکستن شیشه خودروی ال ۹۰ ضبط و پخش آن را فقط در ۱۰ ثانیه به سرقت برده و سپس سوار بر یک دستگاه پژو ۲۰۶ نقره‌ای از محل گریخته اند.

با این سرنخ بی درنگ رصد‌های اطلاعاتی با صدور دستوراتی از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری ناجا) آغاز و مشخص شد که خودروی پژو متعلق به زنی است که در بولوار شهید کریمی سکونت دارد.

این درحالی بود که تحقیقات غیرمحسوس عوامل انتظامی نشان می‌داد: مالک خودرو هیچ گونه سابقه سوئی ندارد، ولی یکی از برادرانش به نام «حسین- ر» معتاد به مواد مخدر است و از اوضاع اجتماعی مناسبی برخوردار نیست. 

به همین دلیل نیرو‌های تجسس و کسب مجوز‌های قضایی وارد عمل شدند و پس از آن که مشخص شد خودروی پژو ۲۰۶ هنگام وقوع سرقت در اختیار برادر ۳۲ ساله این زن جوان (مالک خودرو) بوده است، وی را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند.

این متهم که با دیدن تصاویر خود هنگام دستبرد به خودرو، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و دو همدست دیگر خود را نیز به پلیس لو داد. در پی اعترافات این متهم، افسران ورزیده تجسس در یک عملیات هماهنگ دیگر پاتوق دو سارق را در منطقه همت آباد مشهد به محاصره درآوردند و همدستان «حسین – ر» را در حالی دستگیر کردند که پس از مصرف مواد مخدر به خواب عمیقی فرو رفته بودند.

با انتقال مجید و رضا (دو عضو دیگر باند) به کلانتری، بررسی‌های تخصصی در این باره ادامه یافت. همچنین در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند دو دستگاه ضبط و پخش خودرو به همراه دستگاه کارت خوان سرقتی کشف شد که تحقیقات نشان داد: یکی از ضبط و پخش‌ها مربوط به خودروی ال ۹۰ و دیگری نیز متعلق به مالک یک دستگاه پراید است که در بولوار پیروزی و با شکستن شیشه خودرو مورد دستبرد قرار گرفته است.

ادامه تحقیقات نیرو‌های تجسس بیانگر آن بود که اعضای این باند با شگردی خاص شیشه خودرو‌ها را می‌شکنند و تنها در ۱۰ ثانیه ضبط و پخش را به سرقت می‌برند. 

با توجه به احتمال سرقت‌های گسترده توسط اعضای این باند، بررسی‌های بیشتر در این باره با دستورات ویژه قضایی ادامه دارد.

 

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظر