|
کدخبر: 166003

آخرین وضعیت بازارهای مالی در روز پایانی هفته

در سومین هفته فروردین ۱۴۰۰ که با شروع ماه مبارک رمضان مصادف شده است بازار های مالی از جمله ارز و سکه از نوسان قیمتی شدیدی برخوردار نبودند.

اقتصاد آخرین وضعیت بازارهای مالی در روز پایانی هفته

در سومین هفته فروردین ۱۴۰۰ که با شروع ماه مبارک رمضان مصادف شده است بازار های مالی از جمله ارز و سکه از نوسان قیمتی شدیدی برخوردار نبودند به طوری با افزایش یا کاهش نرخ ارز و سکه قیمت ها مجدد به رقم قبلی باز می گشت اما به طور کلی نرخ دلار باشیب بسیار کم روند نزولی داشت و تغییر ناچیزی را تجربه کرد و بر خلاف آن قیمت یورو اندکی افزایش یافت از طرف دیگر نرخ طلا و سکه نیز همسو با نرخ ارز به میزان کمی افزایش یافت.

بورس درجا زد

اختلاف شاخص بازار سرمایه نیز دراین هفته بسیار اندک است چراکه در روزهای ابتدای هفته روند بورس نزولی یود و شاخص از پله یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۲۲۶ واحدی افت کرد اما در ۲ روز پایانی معاملات روند بازار رو به رشد رفت و در نهایت در سکوی یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحدی ایستاد.

نمودار زیر روند بازار سرمایه را نشان می دهد.

تغییرات-روند-بورس

دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی برگشت

در روزهای ابتدایی این هفته نرخ دلار اندکی افزایش یافت و از قیمت ۲۴ هزار و ۱۸۸ تومان به نرخ ۲۴ هزار و ۲۹۶ تومان رسید اما در روزهای پایانی هفته روند نزولی شروع ش و در ساعات پایانی معاملات این هفته به کانال ۲۳ هزار تومانی برگشت و در رقم ۲۳ هزار و ۹۹۱ تومان به کار خود پایان داد.

نمودار زیر گویای تغییرات اندک دلار در بازار است.

تغییرات-قیمت-دلار

یورو ۵۰۰ تومان گران شد

نرخ یورو در سومین هفته فروردین ۹۹ روند صعودی داشت البته این افزایش با شیب بسیار کمی بود و تقریبا میزان تغییر قیمت یورو اندک بود به طوری نرخ آن از مبلغ ۲۸ هزار و ۳۸۳ تومان به ۲۸ هزار و ۵۲۸ تومان افزایش یافت.

نمودار زیر میزان تغییر نرخ یورو را در این هفته نشان می دهد.

تغییرات-قیمت-یورو

نوسان اندک نرخ طلا و سکه در رمضان ۱۴۰۰

بازار طلا و سکه نیز در این هفته از نوسان قیمتی محدودی برخوردار بودند به طوری که سکه از قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به نرخ ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومانی رسید که این رقم بیانگر افزایش ۱۰۰ تومانی است.

نمودار زیر بیانگر روند قیمت سکه طرح جدید است.

تغییرات-قیمت-سکه

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این هفته از نوسان بسیار ناچیزی برخودار بود و از قیمت یک میلیون و ۴۹ هزار تومان به مبلغ یک میلیون و ۴۵ هزار تومان رسید که تصویر زیر تغییرات آن را در یک هفته نشان می دهد.

تغییرات-قیمت-طلا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها