|
کدخبر: 276774

عرضه اولیه جدید در راه فرابورس

بر اساس اعلام فرابورس قرار است هفته آینده سیزدهمین شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود. کدام نماد و با چه قیمتی در فرابورس عرضه خواهد شد؟

اقتصاد عرضه اولیه جدید در راه فرابورس
بازار سرمایه از ابتدای سال تا به امروز شاهد عرضه اولیه دوازده شرکت بوده است. قرار است ۳۰ مهر ماه سهام شرکت سوژمیران با نماد فسوژ عرضه اولیه شود.

بر اساس اعلام فرابورس قرار است ۱۰ درصد سهام این شرکت به سرمایه گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس واگذار شود.

تعداد سهام قابل عرضه معادل ۱۰ درصدی از کل سهام شرکت معادل ۶۰ میلیون سهم و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۳ میلیون سهم با قیمت ارزش گذاری شده چهار هزار و ۵۸۱ تومان است.

براساس اعلام فرابورس، ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود.

شرکت سوژمیران در تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۳۹۹ پذیرش و در ۱۹ تیر سال گذشته نزد سازمان بورس ثبت شد. این نماد در گروه فلزات اساسی و زیر گروه تولید فلزات گرانبها غیرآهن در بازار اول فرابورس ثبت و درج شد.

نامک چیست؟

کارگزاری‌ها واسطه بین معامله‌گران و بورس اوراق بهادار هستند و سفارشات مشتریان خود را از طریق مکان‌های معاملاتی (ایستگاه‌های معاملاتی) که با سامانه معاملات بورس در ارتباط هستند انجام می‌دهند. هر کارگزاری با توجه به تعداد مشتریان خود ممکن است از ایستگاه‌های بیشتری استفاده کند و هر ایستگاه با یک کد، شناسایی می‌شود که به آن کد ایستگاه معاملاتی گفته می‌شود.

ظرفیت سامانه معاملات بازار سرمایه ۶۰۰ تراکنش در هر ثانیه بود این عدد بعد‌ها به ۳ هزار تراکنش در ثانیه افزایش یافت. در نهایت در تابستان ۹۹ با همکاری مهندسان ایرانی این ظرفیت به ۲۰ هزار تراکنش رسید. سقف عضویت سالانه شرکت‌های کارگزاری در بورس به بخش ثابت ۲۰ میلیون تومان در سال و بخش متغیر به میزان ۵ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات کارگزاری‌ها شامل می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر