|
کدخبر: 115862

یک خبر خوب برای بورس بازها

مجلس شورای اسلامی امروز کلیات طرحی را تصویب کرد که عرضه اولیه و افزایش سرمایه را برای بسیاری از شرکت‌های بورسی تسهیل می کند و سود بورس را برای سرمایه‌گذاران این بازار با افزایش مواجه خواهد کرد.

بورس یک خبر خوب برای بورس بازها

افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی چنان بر سود بورس برخی سهام‌ ها موثر است که حتی شایعه افزایش سرمایه یک شرکت نیز موجب تشکیل صف خرید در سهام آن شرکت می‌شود.

بر این اساس و با توجه به این که دارایی‌ها و سرمایه بسیاری از شرکت‌های بورسی بر اثر تورم دستخوش تغییر قیمت فاحش شده و همچنین شرایط بازار بورس نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است، طرحی توسط نمایندگان مجلس برای تسهیل افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی تدوین شده و به تصویب رسیده است.

نمایندگان مجلس امروز با ۱۷۰ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه با کلیات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم موافقت کردند.

طرحی که به نفع عرضه اولیه‌های بورس است

مهدی طغیانی عضو و سخنگوی کمیسیون اقتصادی در این باره گفت: کلیات این طرح با توجه به شرایطی که امروز در بورس وجود دارد مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت و با حدود دو سوم آرای نمایندگان به تصویب رسید.

طغیانی افزود: شرایط بورس امروز یک شرایط خاص است و ما به عنوان نماینده مردم باید تلاش کنیم با طراحی قوانین و ساز و کارهای درست آن را تقویت کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این لایحه پیش‌بینی شده که شرکت‌هایی که به نحوی تحت کنترل یا مالکیت دولت هستند بتوانند بخشی از سهام خود را به صورت عرضه اولیه به افزایش سرمایه به بورس ارائه دهند تا هم به نوعی عطش تقاضا در بازار مدیریت شود و هم سرمایه‌ای عاید شرکت‌ها شود تا سرمایه‌گذاری جدید انجام دهند.

وی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی با دید مثبت این لایحه را بررسی کرده و با اعمال اصلاحاتی مصوب کرد که به طور قطع تصویب نهایی آن گام مهمی در ارتقای بازار سرمایه خواهد بود.

منبع: کاما پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها