|
کدخبر: 276311

چگونه با ربات در بازار رمزارزها سود کنیم؟

یکی از مهمترین دلایل استفاده از ربات‌های معامله‌گر در بازار کریپتو حذف احساسات انسانی در تصمیم‌گیری‌های تجاری است. هر تریدر با تجربه‌ای هم در شرایط مختلف بازار ممکن است دچار تصمیمات احساسی و یا عجولانه شود. این تصمیم‌ها بعضا می‌توانند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشند.

ربات‌های معامله‌گر کریپتو، اساسا برنامه‌هایی هستند که برای خودکارسازی معاملات استفاده می‌شوند. این ربات‌ها کاربردهای مهم دیگری نیز دارند. از مهمترین استفاده‌های ربات معامله‌گر می‌توان به تحلیل معاملات، آنالیز پوزیشن‌ها، بازدهی معاملات و مدیریت ریسک اشاره کرد.

انواع مختلفی از ربات‌های تریدر در پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌شوند. این ربات‌ها هر کدام بسته به نوع خود وظیفه خاصی را برعهده می‌گیرند و کار را برای تریدر راحت‌تر می‌کنند. در ادامه به چند مورد از انواع این ربات‌ها اشاره می‌کنیم.

ربات آربیتراژ: این ربات‌ها قیمت‌ها را در صرافی‌های مختلف بررسی و سپس با یکدیگر مقایسه می‌کنند. به طور مثال قیمت بیت‌کوین در یک صرافی ممکن است کمی پایین‌تر از صرافی دیگر باشد. در این صورت، ربات معامله‌گر اقدام به خرید از صرافی ارزان‌تر و فروش به صرافی گران‌تر می‌کند. با توجه به این که قیمت‌ها در بازار کریپتو نوسانات زیادی دارد، این ربات جزو ربات‌های محبوب بین تریدرها شناخته می‌شود.

ربات ترند: این ربات‌ها با بررسی روند قیمت در رمزارزهای مختلف، بهترین موقعیت‌های خرید یا فروش را شناسایی و اقدام به باز کردن معامله می‌کنند.

ربات وام دهی: این ربات‌ها به معامله‌گران، حجمی را به عنوان وام اعطا و سپس بعد از مدت مشخصی اقدام به دریافت وام به همراه سود آن می‌کنند.

برای استفاده از این ربات‌ها ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال حساب باز کنید. قدم بعدی اتصال حساب خود به این ربات معامله‌گر است. این ربات‌ها از طریق کلید‌های API به حساب شما متصل و از این روش معاملات را در حساب شما انجام می‌دهند. گفتنی است دسترسی این ربات‌ها را می‌توان در هر زمانی لغو و یا اجرا کرد.

در حالت کلی، ربات‌های معاملاتی در چهار مرحله کار خود را انجام می‌دهند، تجزیه و تحلیل داده‌های قیمت، تولید سیگنال، اعمال مدیریت ریسک و اجرای الگوریتم.

در حال حاضر تعداد زیادی ربات معامله‌گر در بازار توسط پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌شوند. که در تصویر بالا عملکرد یک نمونه از این ربات‌ها را مشاهده می‌کنید. البته این ربات‌ها صرفا نمونه‌ای از تمامی ربات‌ها در دسترس هستند و لزوما عملکرد همیشگی مثبتی ارائه نخواهند داد.

بسیاری از کاربران با کمک این ربات‌ها معاملات خود را باز و یا مدیریت می‌کنند. بدین طریق، در زمان خود صرفه‌جویی و تصمیم‌گیری را به ربات معامله‌گر می‌سپارند.

خطرات استفاده از ربات‌های معامله‌گر

با وجود تمام مزیت‌های ربات‌های معامله‌گر، استفاده از این روش در معاملات می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال دستکاری بازار در شرایطی که اکثر کاربران، خصوصا نهنگ‌های بازار از این ربات‌ها استفاده می‌کنند، بسیار راحت اتفاق می‌افتد.

ربات معامله‌گر ارز دیجیتال رایگان

در ابتدا باید گفت اگر به دنبال استفاده از ربات‌های معامله‌گر رایگان هستید. این موضوع را کاملا فراموش کنید. ربات‌های کارآمد، نیاز به برنامه‌نویسی و تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای دارند که این شرایط بدون هزینه کاملا غیرمنطقی است.

همچنین لازم به ذکر است که ربات‌های رایگان یا کم هزینه اکثرا برای ردیابی حساب‌های افراد و مانیتور کردن پوزیشن‌های آن‌ها استفاده می‌شوند. این مسئله نه تنها به سود کاربر نیست بلکه می‌تواند به ضرر معامله‌گر تمام شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها