|
کدخبر: 276106

شیخ بیت کوین بازداشت شد

پلیس فدرال برزیل، عملیات یک باند جنایتکار به رهبری فرانسیسکو والدوینو داسیلوا، با نام مستعار «شیخ بیت کوین» را متوقف کرد.

طبق گزارش‌ها، مقامات برزیل اعلام کرده‌اند که این متخلفان در چند سال گذشته، هزاران نفر را فریب داده و تاکنون حدود چهار میلیارد رئال برزیل، معادل ۷۶۶ میلیون دلار را پولشویی کرده‌اند.

ظاهرا داسیلوا و تیمش، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرده بودند که بازگشت ۲۰ درصدی را به سرمایه‌گذاران وعده می‌داد. مجرمان، قربانیان خود را با ادعای از داشتن تیم عظیمی از متخصصان رمزارز، جذب می‌کردند. آن‌ها حتی توکن‌های خودشان را ایجاد کرده بودند که به گفته مقامات، فاقد پشتوانه و نقدینگی بود.

در میان قربانیان، برخی از افراد مشهور مانند یک بازیکن فوتبال برزیلی که نامش فاش نشده، نیز قرار دارند.

تحقیقات بر روی این پرونده مشخص کرد که کلاهبرداران در چند سال گذشته، بیش از ۷۶۶ میلیون دلار دارایی دیجیتال را به سرقت برده‌اند. پلیس، این دارایی‌ها را به همراه شمش‌هایی از طلا، خودروهای لوکس و ساعت‌های گران‌قیمت در سائوپائولو، ریودوژانیرو، سانتا کاتارینا و پارانا، مصادره کرده است.

تابستان گذشته نیز، پلیس فدرال برزیل یک پلتفرم کلاهبرداری ارز دیجیتال دیگر را سرکوب و رهبران آن را دستگیر کرده بود. این پلتفرم نیز مشابه گروه شیخ بیت کوین، به سرمایه‌گذاران وعده سودهای کلان می‌داد و توانسته بود حدود ۱۲۲ هزار نفر را به این شیوه فریب دهد. پس از محاکمه‌های طولانی، مقامات برزیل، سرکرده این گروه را به پرداخت ۳٫۷ میلیارد دلار جریمه، محکوم کردند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها