|
کدخبر: 276099

وقت سرمایه‌گذاری در کدام بازار است؟

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار پدر بی‌پول، حال حاضر را فرصتی برای خرید بیت کوین و دو کالای دیگر معرفی کرده است و همچنین معتقد است که سقوط دلار آمریکا امکان دارد تا ژانویه رخ دهد.

رابرت کیوساکی، تاجر و نویسنده کتاب پر فروش پدر پولدار پدر بی‌پول، زمان حاضر را با توجه به تقویت دلار و افزایش مداوم نرخ بهره، فرصتی برای خرید بیت کوین (BTC)، نقره و طلا ارزیابی کرده است.

رابرت کیوساکی در یک پست توییتری نوشت : «فرصت خرید؛ اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد دلار آمریکا قوی ‌تر می‌شود و باعث کاهش قیمت طلا، نقره و بیت کوین می شود؛ پس این سه کالا را بیشتر بخرید. وقتی فدرال رزرو مانند انگلیس نرخ بهره را در جهت کاهش تغییر دهد، شما لبخند خواهید زد در حالی که دیگران گریه می‌کنند.»

رابرت کیوساکی ادامه داد: «آیا دلار آمریکا از پوند استرلینگ انگلیس پیروی خواهد کرد؟ من معتقدم که همین خواهد شد. کیوساکی گفت: من معتقدم دلار آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۳ پس از چرخش فدرال رزرو سقوط خواهد کرد»

از اوایل ماه می سال ۲۰۲۰، کیوساکی طرفدار کلاس‌های دارایی بوده است که فدرال رزرو نمی‌تواند مستقیماً آن‌ها را دستکاری کند، و یک بار به سرمایه‌گذاران گفته بود که بیت کوین نگه دارید و خود را نجات دهید.

جالب اینجاست که رابرت کیوساکی در مصاحبه اخیر خود گفته بود، علیرغم اینکه معتقد نیست بیت کوین ارزشی دارد، به آن علاقه دارد. به نظر می‌رسد این نویسنده در جدیدترین توییت خود دوباره از بیت‌کوین حمایت کرده است.

رابرت کیوساکی در نامه‌ای که در ماه سپتامبر به مشترکان پستی خود ارسال کرده است، بر نیاز به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال برای کسب بازدهی بزرگ در بلندمدت تاکید کرد: «این کافی نیست که بخواهید وارد دنیای کریپتو شوید […] اکنون زمانی است که باید وارد کریپتو شوید، قبل از بزرگترین سقوط اقتصادی در تاریخ.»

بر اساس گزارش Trading Economics، دلار آمریکا در سال گذشته به تدریج نسبت به سایر ارزهای اصلی جهانی تقویت شده است، به طوری که GBP/USD، یورو/USD، و ین/USD ژاپن به ترتیب ۱۸٫۲۴، ۱۵٫۵۴ درصد و ۲۳٫۳۳ درصد کاهش یافته است.

در همان زمان، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به همراه تقویت دلار آمریکا با کاهش ۵۵ درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۱۲ ماه گذشته همزمان شده است.

ماه گذشته، CK Zheng یکی از بنیانگذاران صندوق تامینی گفت که انتظار دارد اکتبر ماه بسیار بی‌ثباتی برای BTC باشد، گفت: «اکتبر یک دوره زمانی بسیار پرنوسان است، به ویژه زمانی که با تورم بالا همراه شود، با بحث های زیادی از نظر فدرال رزرو و تغییر سیاست، نگرانی این است که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در واقع وارد یک رکود شدید شود.»

وضعیت فعلی بازار رمزارز

قیمت بیت‌کوین به آرامی به بالای ۱۹۵۰۰ دلار می‌رود. بیت‌کوین در حال حاضر با مقاومتی نزدیک به ۱۹۶۵۰ روبرو است. حرکت واضح قیمت به بالای سطوح مقاومت ۱۹۶۵۰ دلاری و ۲۰۰۰۰ دلاری می‌تواند درها را برای یک رالی صعودی در بازار رمزارز باز کند. MKR و RUNE بیش از ۸ درصد افزایش یافتند.

به طور مشابه، اکثر آلت‌کوین‌های اصلی هدف افزایش قیمت به سطوح بالاتر دارند. اگر  اتریوم منطقه مقاومت ۱۳۵۰ دلاری را رد کند، می‌تواند سرعت افزایش خود را بیشتر کند. ریپل نیز چشم به صعود جدیدی به سمت مقاومت ۰٫۴۸ دلاری دارد. کاردانو با مقاومت نزدیک به ۰٫۴۳۵ دلار مواجه است.

پس از آزمایش مجدد سطح ۱۹۰۰۰ دلار، قیمت بیت‌کوین شروع به افزایش پیوسته کرد. بیت‌کوین توانست سطوح ۱۹۲۰۰ و ۱۹۳۰۰ دلاری را از میان بردارد. حتی سطح ۱۹۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ ساعته را شکست. قیمت در حال حاضر با مقاومت قوی نزدیک به سطح ۱۹۶۵۰ دلار مواجه است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۰۰۰۰ دلار قرار دارد که بالاتر از آن قیمت ممکن است شتاب صعودی پیدا کند.

از جنبه منفی، حمایت اولیه نزدیک به سطح ۱۹۳۰۰ دلار است. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۱۹۰۰۰ دلاری قرار دارد که در زیر آن قیمت می‌تواند به سمت سطح ۱۸۵۰۰ دلار کاهش یابد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها