|
کدخبر: 275407

آپدیت جذاب در گوشی گلکسی S۲۳ اولترا

مدتی می‌شود که شاهد انتشار شایعات درباره دوربین پرچمدارهای بعدی سامسونگ هستیم. برای مثال می‌دانیم گلکسی S۲۳ اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از راه می‌رسد.

اقتصاد آپدیت جذاب در گوشی گلکسی S۲۳ اولترا

مدتی می‌شود که شاهد انتشار شایعات درباره دوربین پرچمدارهای بعدی سامسونگ هستیم. برای مثال می‌دانیم گلکسی S۲۳ اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از راه می‌رسد، اما حالا طبق گزارشی جدید، شاید سامسونگ برای دوربین تله‌فوتو آن به سراغ فناوری لرزشگیر «سنسور شیفت» برود.

سامسونگ حداقل از سال ۲۰۲۱ در حال کار روی فناوری لرزشگیر سنسور شیفت است، اما اطلاعات کمی از آن به بیرون راه پیدا کرده است. حالا سامسونگ پتنت جدیدی را برای این فناوری ثبت کرده که مربوط به دوربین تله‌فوتو جدید با لرزشگیر سنسور شیفت می‌شود. همین پتنت احتمال استفاده از آن در گلکسی S۲۳ اولترا را افزایش داده است، هرچند هنوز نمی‌توان درباره چنین موضوعی مطمئن بود.

مدتی می‌شود که اپل به سراغ این فناوری برای دوربین آیفون‌ها رفته، اما از سوی دیگر سامسونگ در پرچمدارهایش از دوربین پریسکوپی استفاده می‌کند که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. با این حال شاید سامسونگ برای دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی نسل بعدی پرچمدارش به سراغ فناوری سنسور شیفت برود و حتی شاید بقیه دوربین‌ها مانند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی هم این فناوری را داشته باشند.

اسنپدراگون ۸ نسل دو در سری گلکسی S۲۳

از دوربین که بگذریم، به تراشه نسل بعدی پرچمدارهای کره‌ای‌ها می‌رسیم. طبق شایعات، سری گلکسی S۲۳ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از راه می‌رسد البته پیکربندی آن ظاهرا متفاوت با پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

در حالی که گزارش‌های قبلی پیکربندی این تراشه را ۱+۲+۲+۳ گزارش کرده بودند که شامل یک هسته Cortex-X۳، دو هسته Cortex-A۷۲۰، دو هسته Cortex-A۷۱۰ و سه هسته Cortex-A۵۱۰ می‌شد، گزارش اخیر نوع هسته‌ها را متفاوت اعلام کرده است.

به گفته یکی از منابع دنیای فناوری به نام Ice Universe، اگرچه تعداد هسته‌ها تغییری نمی‌کند، اما نوع آن‌ها متفاوت خواهد بود. به گفته این منبع، با هسته‌های زیر روبه‌رو خواهیم شد:

    یک هسته Cortex-X۳ با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز

    دو هسته Cortex-A۷۱۵ با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز

    دو هسته Cortex-A۷۱۰ با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز

    سه هسته Cortex-A۵۱۰ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز

Ice Universe همچنین گفته این تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC به تولید می‌رسد و از نظر عمکرد NPU، پردازشگر گرافیکی و ISP بهبودهای چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

در حالی که انتظار می‌رود سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۳ از سری گلکسی S۲۳ رونمایی کند، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ماه آینده میلادی معرفی خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها