|
کدخبر: 272462

سورپرایز جدید سامسونگ برای این کاربران

احتمالا سامسونگ نسخه پایدار آپدیت اندروید ۱۳ را یک ماه زودتر از سال قبل منتشر می‌کند. در ادامه تاریخ احتمالی عرضه بروزرسانی One UI ۵ را بررسی می‌کنیم.

سامسونگ از چند روز پیش شروع به انتشار دومین نسخه بتای One UI ۵ مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۳ کرده است و طبق شایعات جدید، قرار نیست زیاد منتظر عرضه نسخه پایدار آن باشیم. اولین نسخه بتا در هفته اول آگوست امسال، یعنی کمی دیرتر از تاریخ شایعه شده اولیه در ماه جولای منتشر شد، اما باز هم یک ماه از برنامه زمانی نسخه بتای One UI ۴ در سال گذشته جلوتر بود. برنامه بتا در حال حاضر به سری گوشی های پرچمدار گلکسی S۲۲ محدود شده، اما در ماه‌های آینده شاهد عرضه آن برای دستگاه‌های بیشتری خواهیم بود.

تاریخ عرضه احتمالی آپدیت اندروید ۱۳ سامسونگ

قبلا گزارشی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد نسخه عمومی وان یو آی ۵ مبتنی بر اندروید ۱۳ در ماه اکتبر ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد و اکنون تاریخ مشخصی برای عرضه این بروزرسانی داریم. یک افشاگر در توییتر اعلام کرد سری گوشی های گلکسی اس ۲۲ سامسونگ در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اکتبر (۲۵ یا ۲۷ مهر ۱۴۰۱) آپدیت رسمی وان یو آی ۵ و اندروید ۱۳ را دریافت خواهند کرد.

آپدیت اندروید ۱۳ سامسونگ

اگر این ادعا درست باشد، آپدیت اندروید ۱۳ یک ماه زودتر از برنامه زمانی سال گذشته به گوشی های سامسونگ خواهد آمد که این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کاربران گوشی های این شرکت کره‌ای باشد. گوشی های تاشو گلکسی Z، دستگاه‌های قدیمی‌تر گلکسی S و گوشی های سری Note، گوشی های بعدی سامسونگ در صف دریافت اندروید ۱۳ هستند.

پوسته سفارشی وان یو آی ۵ با تغییرات بصری زیادی همراه نیست، اما افزوده‌های کاربردی زیادی مثل گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید و ویژگی‌های امنیتی و دسترسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران گوشی های سامسونگ با دریافت این بروزرسانی می‌توانند ویجت‌های یکسان را روی هم قرار دهند، اعلان‌های برنامه‌های خاص را مسدود کنند، زبان‌های انتخابی را برای برنامه‌های مختلف تنظیم کنند، در حین تماس‌ها یادداشت‌برداری کنند و به تصاویر خود واترمارک اضافه کنند. این‌ها بخشی از ویژگی‌های جدید آپدیت وان یو آی ۵ و اندروید ۱۳ برای گوشی های سامسونگ محسوب می‌شوند و چند قابلیت کاربردی دیگر مثل بازگشت حالت مهمان یا Guest Mode نیز وجود خواهد داشت.

نسخه بتای دوم One UI ۵ برای کاربران هند، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است. این نسخه پیشرفت‌های زیادی داشته و برخی اشکالات را نیز برطرف کرده است. از جمله این که ویجت پیشنهاد هوشمند یا Smart Suggesions برنامه‌هایی را بر اساس الگوی استفاده شما پیشنهاد می‌کند و یک حالت جدید هم وجود دارد که باعث می‌شود تکنسین‌ها در هنگام تعمیر گوشی شما به اطلاعات خصوصی و شخصی موجود در گوشی‌تان دسترسی نداشته باشند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها