|
کدخبر: 274053

جراحی سنگین روی تویوتا هایلوکس / این غول زیبا را ببینید!

نسل هشتم تویوتا هایلوکس در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و همچنان هم در خط تولید تویوتا نقش مهمی دارد.

این وانت محبوب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ فیس‌لیفت شد اما همچنان ظاهر نسبتا قدیمی خود را حفظ کرده است. یک توینر ژاپنی این سالخوردگی چهره هایلوکس را درک کرده و برای آن، یک کیت بدنه ساخته است که وانت یادشده را بیش‌ازپیش به شاسی‌بلند توندرا شبیه می‌کند.

گروه «GMG Doube Eight» آنقدر کارش را ماهرانه انجام داده است که برخی ممکن است این کیت را با یک فیس‌لیفت رسمی اشتباه بگیرند. آن‌ها خطوط بدنه را به‌گونه هماهنگ کرده‌اند که سپر توندرا به‌خوبی روی هایلوکس بنشیند.

همان‌گونه که در تصاویر مشخص شده، شاخص‌ترین بخش این کیت بدنه، چهره بازطراحی شده آن است که حال‌وهوای توندرا را برای هایلوکس ایجاد می‌کند. جلپنجره ۶ ضلعی بسیار بزرگ با ساختار مشبکی شش ضلعی، سه چراغ رنگی زیر کاپوت و نام تویوتا که با حروف بزرگ روی واصل چراغ‌ها نقش بسته است، همگی هایلوکس را به هیولایی مانند فورد F-150 سوپردیوتی تبدیل می‌کند. ورودی هوای زیر چراغ اصلی این‌بار به‌صورت عمودی قرار گرفته‌اند. ورودی روی کاپوت نیز با نقش و طرحی جسورانه و چندضلعی برای هماهنگی بیشتر با سایر بخش‌های بدنه، نقش هواکش را برای موتور این خودرو بازی می‌کند.

باقی اجزای بدنه به‌جز طاق چرخ‌ها، به‌طور کلی دست‌نخورده باقی مانده‌اند. طاق‌های چرخ به رنگ بدنه رنگ‌آمیزی شده است. متخصصان این تیونر با استفاده از ایجاد چند فرورفتگی در این طاق‌ها، حس سرخستی بیشتری را در آن ایجاد کرده‌اند. خودروی نمونه که در تصاویر می‌‌بینید به رینگ‌های جدید آلیاژی مجهر شده که درون تایرهای جدید با چسبندگی مناسب قرار گرفته‌اند.

ژاپنی‌ها تغییرات مکانیکی و موتوری را در هایلوکس خود ایجاد نکرده‌اند؛ بنابراین این هایلوکس از همان موتور دیزلی ۲.۴ لیتری توربوشارژ با ۱۴۷ اسب بخار قدرت (برای ژاپن) یا یک واحد ۲.۸ لیتری توربودیزل ۲۰۱ اسب بخاری برای سایر نقاط جهان استفاده می‌کند. تیونر ژاپنی احتمالا این کیت بدنه را برای نسخه اسپرت‌تر هایلوکس یعنی GR اسپرت نیز ارائه می‌کند.

هزینه این ارتقا ظاهری به‌ترتیب زیر است: ۱۶۳۰ دلار برای سپر جلو، ۳۵ دلار برای جلوپنجره، ۵۵ دلار برای چراغ‌های زرد زیر کاپوت، ۶۵۹ دلار برای افزونه طاق چرخ‌ها و ۴۰۲ دلار برای هواکش کاپوت. خرید این کیت به‌صورت کامل ۲۶۹۲ دلار هزینه دارد که شامل خرج‌های اضافه چون رنگ‌آمیزی این قطعات، مالیات یا حمل‌ونقل نمی‌شود.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها