|
کدخبر: 274034

احتمال واردات این محصول هیوندای به ایران + تصاویر و قیمت

کرتا یک کراس اوور کوچک و اقتصادی از برند هیوندای است که با نگاهی به فهرست قیمت آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین در نظر گرفتن سابقه همکاری کرمان موتور با هیوندای کره جنوبی، می توان انتظار واردات آن را در آینده ای نزدیک داشت.

قیمت کرتا در بازار جهانی به صورتی است که می تواند در جایگاه یک محصول وارداتی جدید در بازار ایران حضور داشته باشد.

براساس قوانین جدید واردات خودرو امکان عرضه خودروهای کم تر از ۲۰ هزار یورو فراهم است و باید در نظر گرفت که در کنار قیمت گذاری اولیه توسط سازمان حمایت، عرضه خودروهای وارداتی جدید در بورس کالا و قیمت مورد نظر بازار انجام می شود. هیوندای کرتا یک کراس اوور ساب کامپکت اقتصادی است که در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمتی در بازه ۱۷ هزار و ۸۰۰ یورو تا ۲۱ هزار و ۶۰ یورو دارد. احتمال آن بسیار است که کرتا با نسخه ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به صورت وارداتی در ایران عرضه شود.

ظاهر و مشخصات فنی هیوندای کرتا

هیوندای کرتا در جایگاه یک کراس اوور ساب کامپکت طراحی ظاهری جذابی دارد و در بخش دماغه، از زبان جدید طراحی هیوندای یعنی پکیج چراغ های دوقسمتی و جلوپنجره بزرگ کرومی بهره می گیرد. این خودرو در نسخه ای که امکان ورود به بازار ایران را دارد، به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است و توان را به چرخ های جلو منتقل می کند.

هیوندای کرتا

 

گفتنی است کرتا در نسخه های گران تر به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۲ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است که با موارد فوق قیمت آن به ۲۱ هزار یورو یعنی فراتر از سقف ۲۰ هزار یورویی در ایران می رسد!

مصرف سوخت کرتا با پیشرانه ۱.۵ لیتری در حالت بهینه به ۵.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد و شتاب صفر تا صد و  بیشینه سرعت آن هم به ترتیب ۱۲ ثانیه و ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی کرتا

کرتا در نسخه های فول ۱.۵ لیتری به مواردی نظیر ایربگ های جلو، کناری و پرده ای، سقف پانوراما، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، گرم‌کن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، تریم چرم داخلی، رینگ های ۱۶ اینچی و… مجهز است.

کابین هیوندای کرتا

کابین هیوندای کرتا

قیمت هیوندای کرتا

با توجه به حواشی پیرامون تعرفه جدید واردات خودرو، احتمال آن زیاد است که سازمان حمایت قیمت پایه نسخه کرتا را با مدل ۲۰۲۲ در محدوده ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان تعیین کند، اما نباید فراموش کرد که این اعداد، قیمت پایه است و قیمت نهایی مصرف کننده در بورس کالا و براساس ثبت تقاضا تعیین می شود. بنابراین احتمال دارد که در گام نخست، قیمت کرتا ۲۰۲۲ فراتر از این عددها باشد.

هیوندای کرتا

 

هیوندای کرتا چه مشخصات فنی دارند؟

این خودرو در نسخه ای که امکان ورود به بازار ایران را دارد، به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است و توان را به چرخ های جلو منتقل می کند.

امکانات کرتا چیست؟

کرتا در نسخه های فول ۱.۵ لیتری به مواردی نظیر ایربگ های جلو، کناری و پرده ای، سقف پانوراما، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، گرمکن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، تریم چرم داخلی، رینگ های ۱۶ اینچی و… مجهز است.

قیمت هیوندای کرتا چه قدر است؟

هیوندای کرتا یک کراس اوور ساب کامپکت اقتصادی است که در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمتی در بازه ۱۷ هزار و ۸۰۰ یورو تا ۲۱ هزار و ۶۰ یورو را دارد.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها