|
کدخبر: 273364

خودروی سدان از این قلدرتر نداریم! + عکس

لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی از ماشینی رونمایی کرده که می‌گوید «قوی‌ترین سدان جهان» است. نام این ماشین «یاقوت کبود» است و به گفته کارخانه بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار نیرو دارد.

اقتصاد خودروی سدان از این قلدرتر نداریم! + عکس

لوسید موتورز شش سال پیش توسط یکی از مدیران پیشین شرکت تسلا تاسیس شد و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی از سهام‌داران اصلی آن است. این خودروساز نوپا در حال حاضر یک مدل الکتریکی لوکس به نام ایر (Air) تولید می‌کند.

یاقوت کبود (Sapphire) مدل تقویت‌شده‌ای از لوسید ایر است. ظاهرش نسبت به مدل معمولی ایر اسپرت‌تر است. لاستیک‌هایش پهن‌تر و کمک‌فنرهایش سفت‌تر است و ترمزهای قوی‌تری دارد. ماشین سه موتور الکتریکی دارد و لوسید می‌گوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ثانیه‌اش کمتر از دو ثانیه است. به گفته کارخانه ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ مایل (۶۴۳ کیلومتر) حرکت کند.

جف کاری، مدیر بازاریابی لوسید می‌گوید که این شرکت با یاقوت کبود به دنبال مشتریان مدل‌های تقویت‌شده بنز و ب‌ام‌و است که می‌خواهند ماشین الکتریکی سوار شوند. در بین ماشین‌های الکتریکی، مدل تقویت شده تسلا S نزدیک‌ترین رقیب لوسید است که ۱۰۲۰ اسب بخار نیرو دارد و با شتابی مشابه قیمتش کمی بیشتر از ۱۳۷ هزار دلار است. قیمت یاقوت کبود ۲۴۹ هزار دلار است.

قیمت مدل معمولی لوسید ایر ۱۷۹هزار دلار است و قرار است در آینده یک مدل ارزان‌تر از این ماشین با قیمتی زیر ۹۰ هزار دلار هم به بازار عرضه شود. 

لوسید اعلام کرده که تاکنون بیش از ۳۷ هزار سفارش خرید برای مدل ایر دریافت کرده و امسال بین شش تا هفت هزار دستگاه ماشین تولید خواهد کرد. تولید مدل تقویت شده یاقوت کبود سال آینده آغاز خواهد شد. این کارخانه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ یک مدل شاسی‌بلند به محصولاتش اضافه کند.

 

منبع: ایران جیب
  • جبار ارسالی در

    گرانتر بودن قیمتش نسبت به پراید بخاطر وز نش هست

ارسال نظر