|
کدخبر: 273264

قیمت احتمالی شاسی بلند ایران خودرو در بازار

ریرا جدیدترین محصولی است که ایران‌خودرو از آن رونمایی کرده است. قیمت احتمالی این خودرو چیست؟ ریرا چه مشخصات فنی دارد؟

اقتصاد قیمت احتمالی شاسی بلند ایران خودرو در بازار

ریرا آخرین محصول ایران‌خودرو است که امسال رونمایی شد و قرار است تا سال آینده به بازار عرضه شود.

هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. اما قبل از این مدیرعامل ایران خودرو گفته بود خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما با توجه به توضیحاتی که درباره این خودرو داده می‌شود، عده‌ای معتقدند بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

برخی این خودرو را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه می‌کنند. پس با توجه به اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ حدود یک میلیارد است، بسیاری معتقدند قیمت ریرا هم کمتر از یک میلیارد نیست و برخی قیمت آن را تا یک میلیارد و ۳۰۰ هم تخمین زده‌اند.

البته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: احتمال دارد این خودرو قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

مشخصات فنی

ریرا که اولین کراس اوور ملی نام‌گذاری شد، براساس پروژه K۱۲۵ تولید می‌شود. ابعاد و شکل ظاهری ریرا به خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸، لاماری و سانتافه نزدیک است. البته سایپا نیز در مورد خودروی «آریا» همین ادعا را دارد که فرار است نخسین کراس اوور ملی باشد. باید دید کدامیک زودتر به بازار می‌آیند.

ریرا بر اساس پلتفرم IKP۱ طراحی شده است. این پلتفرم نسخه بومی پلتفرم PF۱ گروه PSA است.

ریرا با دو پیشرانه به بازار می‌آید. یکی از پیشرانه‌هایی که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شد، از نوع TU۵ پلاس و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می‌دهد و به چرخ های جلو می رساند. به احتمال بسیار زیاد، ریرا در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می‌شود.

نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC۷ پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می‌کند.

توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلوی این خودروی جدید می‌رسد.

 

ارسال نظر