|
کدخبر: 271132

تقاضا برای خرید گوشت زیاد نیست

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: با توجه به شرایط عرضه، نرخ دام نسبت به ایام قبل از محرم تغییری ندارد و هر کیلو شقه گوسفندی حداکثر ۱۸۰ هزار تومان است.

اقتصاد تقاضا برای خرید گوشت زیاد نیست

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران بیان کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب حداکثر ۱۰ درصد سود ۱۸۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

به گفته او، طبق روال همه ساله در فصل گرما تقاضا برای خرید گوشت زیاد نیست که با پایان یافتن گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود مصرف افزایش یابد، اما بازهم این موضوع به قدرت خرید مردم بستگی دارد.

ملکی اضافه کرد: نرخ کنونی هرکیلو دام نر در میادین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان و دام ماده ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است و به سبب شرایط مساعد عرضه مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران گفت: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی، دامداران توان نگهداری دام هایشان را ندارند و به همین خاطر مجبور به عرضه و کشتار دام با وزن پایین و خارج ار استاندارد هستند که استمرار این روند عواقب خوبی ندارد، لذا صادرات دام تا حدی می‌تواند به افزایش توان دامدار برای نگهداری تا وزن استاندارد کمک کند، اما این موضوع بر بازار داخل هم بی‌تاثیر نیست.

بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که شقه گوسفندی با نرخ ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود که بسیاری از فعالان بازار از افزایش مجدد نرخ همزمان با آزادسازی صادرات خبر می‌دهند، این درحالی است که اتحادیه دام سبک اذعان می‌کند که گرانی گوشت همزمان با موضوع آزادسازی دام بهانه‌ای بیش نیست؛ چرا که مازاد دام به حدی بالاست که نباید این امر بر بازار داخل اثر بگذارد.

بنابر آمار اعلامی تشکل و اتحادیه‌های تولیدی سرانه مصرف گوشت قرمز به کمتر از ۶ کیلوگرم رسیده است که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید آماری در این باره نداریم، اما در شرایط کنونی بازار گوشت و دام شتاب زده نیست و در ایام محرم خریدها همانند سال گذشته نبود که همین امر موجب شد تا نرخ نسبت به قبل تفاوتی نداشته باشد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر