|
کدخبر: 266998

بدترین ماه بیت کوین ثبت شد

پنج‌شنبه آخرین روز ماه ژوئن بود و در پایان این روز کندل ماهانه در چارت قیمت بیت کوین بسته شد. چنانکه داده‌ها نشان می‌دهد ماه ژوئن ۲۰۲۲، با ۳۷٪ افت قیمت بدترین ماه دهه اخیر برای بیت کوین بود.

در پایان روز ۵ شنبه کندل ماهانه قیمت بیت کوین مطابق اطلاعات بیت استمپ در ۱۹٬۹۲۵ دلار بسته شد. این سطح قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای قیمت بیت کوین و پایین‌تر از قیمت تحقق یافته است و پایین‌ترین RSI ماهانه در تاریخ بیت کوین را نشان می‌‌دهد.

با این حال تحلیل‌گر مطرح بازار، گرت سالووی (Gareth Soloway)، این حد قیمت را هم نتیجه فعالیت نهنگ‌ها می‌داند و معتقد است یک «بازیگر بسیار بزرگ» تمایل نداشته که کندل ماهانه قیمت BTC پایین‌تر از حدبالای بول‌ران ۲۰۱۷ بسته شود.

قیمت بیت کوین از ابتدای سال میلادی تا پایان ژوئن که نیمه اول ۲۰۲۲ را مشخص می‌کند، حدود ۵۹٪ کاهش یافته است که بدترین ۶ ماهه در تاریخ بیت کوین است. قیمت اتریوم هم در ماه ژوئن از این بازار خرسی جان سالم به در نبرده و با ۴۵٪ کاهش عملکردی بدتر از بیت کوین داشته است.

مجموعه‌ای از عوامل بسیار منفی در اقتصاد کلان تمام بازارها از جمله بازار سهام و حتی بازار اوراق قرضه را پشت تحت تاثیر قرارداده است. بازار اوراق قرضه (Bond Market) در ایالات متحده که بازار زیربنایی برای عملکرد اقتصاد این کشور و به نوعی اقتصاد جهانی است، در شرایط بسیار بدی قرار دارد و عده از تحلیل‌گران معتقدند روند صعودی بلندمدت آن که از ابتدای ۱۹۸۰ شروع شده بود رو به اتمام و در حال معکوس شدن است.

مکس کایزر (Max Keiser) از اولین طرفداران بیت کوین و چهره خاص فضای کریپتو، معتقد است که فریز کردن ۶۰۰ میلیارد دلار دارایی روسیه توسط ایالات متحده، و جنگ سرد در حال شکل‌گیری بین ناتو و روسیه و چین، مهر پایانی بر اقتصاد متکی بر فایننس و آغاز عصر جدیدی در اقتصاد است که در آن دارندگان منابع طبیعی و تولید کنندگان مواد اولیه نقش بسیار مهم‌تری نسبت به گذشته خواهند داشت.

در کنار آن تورم در ایالات متحده به بالاترین سطح در ۴۰ سال اخیر رسیده است و سیاست‌ها انقباضی فدرال رزرو که به نظر بسیاری تحلیل‌گران بسیار دیر برای کنترل آن وارد عمل شد، در حال ترکاندن حباب در بازارهای مختلف است و انتظار می‌رود دست کم تا پایان ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد.

با وجود این شرایط بسیار منفی در اقتصاد کلان شرایط درون فضای کریپتو هم به طرز کم سابقه‌ای منفی است. ورشکستگی سلسیوس، ورشکستگی تری اروز کپیتال، مسدود کردن برداشت‌ها توسط ویجر (Voyager)، مسدود کردن برداشت‌ها توسط صرافی کوین‌فلکس (CoinFlex) نشانه وضع وخیم بازار و توجیه کننده RSI بسیار پایین است که نتیجه فشار «فروش اجباری» از سوی موسسات مختلف بدهکار است.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش خبر ۱۹٬۲۷۳ دلار و قیمت اتر ۱٬۰۴۶ دلار است. اطلاعات مربوط به ۱۰ رمزارز برتر با توجه داده‌های میهن بلاکچین در تصویر زیر مشاهده می‌شود.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها