|
کدخبر: 266892

اختصاصی گسترش نیوز؛

بدون پارتی بازی وام رمزارزی بگیرید

سیستم اخذ و اعطای وام هم به بازار رمزارزها ورود کرده است و در این بازار شما می‌توانید وام بدهید یا وام بگیرید. این وام‌ها ضامن نمی‌خواهند و در روند اعطای این وام پارتی بازی نمی‌شود.

اقتصاد بدون پارتی بازی وام رمزارزی بگیرید

ارزهای دیجیتال هر روز سوپرایز تازه‌ای برای کاربران خود دارند. ارزهای دیجیتال در ابتدا در همه حوزه‌ها کاربردی نبودند اما در حال حاضر خیلی از سرمایه‌داران این بازار با رمزارزها خانه، خودرو و حتی کالاهای روزمره خرید و فروش می‌کنند. رفته رفته بانک‌ها حساب ارز دیجیتال باز کردند و به تازگی صحبت از وام ارز دیجیتال شده است. اگر باور نمی‌کنید که با رمزارز هم می‌توانید وام بگیرید و یا شنیده‌اید اما روند کار را نمی‌دانید، در ادامه همراه ما باشید.

دارایی خود را وام‌دهید تا سود کسب کنید

ممکن برخلاف بانک‌های مرسوم و روند عادی در اقتصاد، شما همیشه وام‌گیرنده نباشید. در بازار ارزهای دیجیتال شما می‌توانید وام‌ دهید و کسب سود کنید. دارایی خود را با ریسک نسبتاً پایینی قرض می‌دهید و بهره دریافت خواهید کرد.

وام ارز دیجیتال چیست؟

وام ارز دیجیتال روشی برای کسب درآمد از طریق رمز ارزها محسوب می‌شود. با استفاده از وام ارز دیجیتال شرایط قرض گرفتن یا قرض دادن رمز ارزها برای شما فراهم می‌شود. البته کاربران در ازای دریافت وام، مبلغی به عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند. وام ارز دیجیتال از طریق یک اپلیکیشن غیر متمرکز اعطا می‌شود که تنها برای پرداخت وام در دنیای دیفای است. به تازگی امکان اخذ وام از طریق تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز وجود دارد.

وثیقه وام ارز دیجیتال چیست؟

برای وثیقه ارائه‌دهندگان وام مقدار معینی ارز دیجیتال به عنوان وثیقه مشخص می‌کنند. اگر وثیقه شما به کم‌تر از مقدار مشخص برسد، باید برای جلوگیری از فسخ وام دارایی خود را تا سطح مورد نیاز افزایش دهید. وثیقه شما زمانی آزاد خواهد شد که کل مبلغ وام خود را به همراه کارمزد یا بهره آن پرداخت کرده باشید.

ریسک‌های وام ارز دیجیتال

اگر در روند وام از یک ارز با نوسان بالا به عنوان وثیقه استفاده کنید، این امکان وجود دارد که وام شما یک شبه فسخ شود. حتی امکان هک قراردادهای هوشمند نیز وجود دارد. البته ریسک بستگی به قرارداد هوشمندی دارد که استفاده می‌کنید. هر چه پلتفرم انتخابی شما قوی‌تر و قابل اعتمادتر باشد، ریسک از دست رفتن سرمایه کاهش پیدا خواهد کرد. فراموش نکنید که قبل واگذاری رمز ارزهای خود، حتماً وضعیت بازار را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که برخی پلتفرم‌ها وجوه شما را قفل کنند. اگر در زمان قفل شدن سکه‌ها، بازار سقوط کند، دیگر هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

فواید وام ارز دیجیتال

دسترسی آسان به سرمایه یکی از فواید وام ارز دیجیتال است. دریافت وام‌های رمزارزی نسبت به تسهیلاتی موسسه‌های مالی سنتی آسان‌تر است. برای دریافت این وام‌ها نیازی به بررسی اعتبار متقاضیان ندارند. نکته بعدی نظارت کاملاً اتوماتیک است. تمامی وام‌های رمزارزی توسط قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شوند. برخلاف بانک‌های سنتی شما می‌توانید در فرآیند وام ارز دیجیتال کسب درآمد کنید. کاربران از طریق وام‌های کریپتو می‌توانند با کم‌ترین میزان کار، سودهای خوبی به دست آورند.

روند دریافت یا ارائه وام ارز دیجیتال

در روند وام‌ ارز دیجیتال سه نقش وجود دارد. این سه نقش عبارت است از وام‌دهنده، وام‌گیرنده و یک پلتفرم DeFi یا صرافی ارز دیجیتال. وام‌گیرنده باید قبل از قرض گرفتن وثیقه ارائه دهد.

انواع وام ارز دیجیتال

به صورت کلی در این بازار دو نوع وام وجود دارد که در ادامه با این دو مدل وام ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

وام‌ فلش

وام‌های فلش بدون نیاز به وثیقه است. دریافت و بازپرداخت در یک بلاک انجام می‌شود. در حقیقت بازپرداخت وام، شامل کل وجه وام به اضافه سود است. اگر وام‌گیرنده بازپرداخت را به موقع انجام ندهد، معامله قبل از تأیید داخل بلاک، لغو خواهد شد. در نتیجه یک قرارداد هوشمند کل فرآیند را کنترل می‌کند.

وام‌های وثیقه‌ای

وام‌های وثیقه‌ای ارز دیجیتال به این صورت است که وام‌گیرنده برای دریافت وجه باید وثیقه ارائه کند. وام‌گیرنده ملزم به بازپرداخت فوری وجوه نیست. کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم میکر دائو (MakerDAO)، استفاده کنند.

معرفی چند پلتفرم برای وام ارز دیجیتال

اگر نگران اعتماد به پلتفرم‌های وام ارز دیجیتال هستید. در ادامه همراه ما باشید تا چند پلتفرم خوب بازار را معرفی کنیم.

آوه (Aave)

آوه یک پروتکل DeFi مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. برای وام دادن، ارزهای دیجیتال خود را به آوه می‌دهید و اِی توکن (aTokens) دریافت خواهید کرد. اِی توکن‌ها رسید شما خواهد بود.

آبراکادابرا (Abracadabra)

خیلی‌ها از این پلتفرم به “اجی مجی لاترجی” بازار نام می‌برند. با استفاده از آبراکادابرا کاربران می‌توانند «توکن‌های بهره‌دار» به عنوان وثیقه به اشتراک بگذارند. با آزاد کردن توکن‌های بهره‌دار، می‌توانید از آن‌ها به عنوان وثیقه استفاده کنید. یکی از برنامه‌ها این است که استیبل کوین‌ها را در یک قرارداد هوشمند سپرده‌گذاری کنید. در نتیجه اگر استیبل کوین‌های شما دچار افت قیمت نشوند، وام‌تان هرگز لغو نخواهد شد.

بایننس (Binance)

بایننس به غیر از خدمات مبادله‌ای خود، طیف وسیعی از سرویس‌های مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان وام دادن، وام گرفتن و کسب درآمد غیرفعال، بخش دیگری از خدمات بایننس است. برخی از افراد علاقه‌‌ای به استفاده از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز ندارند و می‌خواهند خودشان کیف پول DeFi را مدیریت کنند. برای این دسته از افراد استفاده از CeFi (بنگاه‌های مالی متمرکز) می‌تواند گزینه آسان‌تری باشد. بایننس دسترسی به وام‌های ارزهای دیجیتال برای بسیاری از توکن‌ها و سکه‌ها، از جمله بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB) ارائه می‌دهد. این وام‌ها از محل وجوه آن دسته از کاربران بایننس می‌آید که می‌خواهند از نگهداری ارز دیجیتال خود سود غیرفعال کسب کنند.

چقدر می‌توان وام ارز دیجیتال گرفت؟

میزان وام ارز دیجیتال به دو عامل بستگی دارد. عامل اول مقدار پولی است که در شبکه موجود است. اگر درخواست بالایی برای وام گرفتن از توکن خاصی باشد، با محدودیت، خواهیم شد. عامل دوم، مقدار وثیقه‌ای است که افراد برای وام گرفتن ارائه می‌دهند. به طور میانگین می‌توانید به اندازه ۶۵ تا ۸۵ درصد کل پول را وام بگیرید.

سخن پایانی

وام‌های ارز دیجیتال امروز تنها به کار فعالین بازار کریپتوکارنسی می‌آید اما احتمالاً در آینده گزینه‌ای مهم در اقتصاد دنیا باشد. احتمالاً زمانی فرا برسد که برای خرید خانه یا خودرو وام رمزارزی یک گزینه جدی باشد. این موضوع دور از ذهن نیست و به تازگی اعلام شد که مشتریان یک استارت‌آپ آمریکایی می‌توانند با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال، وام مسکن دریافت کنند.

ارسال نظر