|
کدخبر: 266256

این ارز دیجیتال امروز همه را غافلگیر می کند

علیرغم رکود مشکوکی که بازار ارزهای دیجیتال را فراگرفته است، نبرد بر سر کسب رتبه های برتر در رده بندی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) از نظر ارزش بازار بین دو ارز ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) ادامه دارد.

در اواخر ماه می (اوایل خرداد)، کاردانو با ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه بازار، از ریپل پیشی گرفت و در رتبه ششم بزرگ ترین ارزهای رمزنگاری شده قرار گرفت. سپس، طی یک دوره وحشت عمومی، هر دو پروژه جایگاه خود را از دست داده و تسیلم استیبل کوین ها شدند. اکنون، یکی از این دو دارایی، یعنی ریپل، از روز ۲۴ ژوئن (۳ تیر)، توانسته است از رقیب خود پیشی بگیرد. به عبارت دیگر، ریپل با ۱۸ میلیارد دلار سرمایه به رتبه ششم جدول صعود کرده و کاردانو را با حدود یک میلیارد دلار اختلاف پشت سر گذاشته است.

قطعاً نبرد بین کاردانو و ریپل تمام نشده است. هر دو پروژه در انتظار پیشرفت در مسیر خود هستند. راه اندازی پروژه های تازه با توجه به شرایط، به آنها کمک می کند تا نه تنها رتبه های ششم و هشتم خود را تثبیت کنند، بلکه احتمالاً فراتر رفته و رتبه های بهتری را نیز از آن خود کنند.

طرفداران و سازندگان ریپل مشتاقانه پرونده جاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه این شرکت را زیر نظر دارند که طبق آخرین اخبار، ظاهراً در حال تکمیل شدن است. از سوی دیگر، کاردانو با قدرت روی رویداد هاردفورک واسیل (Vasil) کار می‌کند که این بلاک چین را به مرحله بعدی تکامل خواد رساند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر