|
کدخبر: 259647

منتظر مرگ تدریجی اتریوم باشید

با آغاز ریزش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو که از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده منجر به اصلاح شدید قیمت اتریوم شده و آینده آن را زیر سوال برده است.

اقتصاد منتظر مرگ تدریجی اتریوم باشید

با آغاز ریزش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو که از روز جمعه هفته گذشته و ساعاتی پس از اعلام تصویب رسمی افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا آغاز شد، ارز اتریوم نیز با سقوطی بزرگ روبرو شده و در هنگام نگارش این گزارش، قیمت هر واحد از آن به ۲۵۲۸ دلار کاهش یافته است.

اما آنچه در حال حاضر مطرح است اینکه قیمت اتریوم تا چه سطحی اصلاح خواهد شد و اینکه حمایت اصلی برای این ارز در کدام نقطه قرار دارد.

با نگاهی به نمودار زیر متوجه خواهیم شد که روند حرکت قیمت اتریوم از ۲۲ ژانویه تا کنون دو اوج و سه کف قیمت را ایجاد کرده است که در صورت اتصال این نقاط به یکدیگر با استفاده از خطوط روند، یک کانال موازی صعودی را توصیف می‌کنند.

همچنین دو مرتبه آخری که توکن ETH خط روند پایین کانال موازی صعودی را نشانه رفت، یک واکنش صعودی پس از تشکیل کف قیمت ایجاد شد. در نتیجه قیمت اتریوم پس از آن تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافت.

با این حال، به دلیل عدم نوسانات صعودی قیمت بیت کوین، سومین آزمایش مجدد خط روند پایین تر کانال در تاریخ ۲ می ضعیف بود. سقوط قیمت در تاریخ ۵ می نشان داد که فروشندگان می توانند به راحتی بر خریداران غلبه کرده و البته این روند را برای طولانی مدت حفظ نمایند.

در نتیجه، قیمت اتریوم ظاهرا در حال حاضر از رفتار قبلی خود پیروی نمی کند که باعث شکست نزولی شده است. باید توجه داشته باشیم که نقطه ۲,۵۴۱ دلار، خط دفاعی فوری و آخر برای اتریوم محسوب می شود. تبدیل این حمایت به مقاومت در صورت ریزش قیمت بیشتر منجر به کاهش ۲۱ درصدی قیمت و سقوط به زیر ۲۰۰۰ دلار خواهد شد.

همانطور که در مقالات قبلی ذکر شد، دو بار آخر که ETH خط روند پایین کانال موازی صعودی را برچسب گذاری کرد، یک واکنش صعودی وجود داشت. در نتیجه قیمت اتریوم تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافت.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها