|
کدخبر: 266035

خانواده بزرگ اصناف؛ مهم ترین رکن اقتصادی کشور

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران و نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران به مناسبت فرارسیدن یکم تیر ماه، روز ملی اصناف، طی پیامی این روز را به خانواده بزرگ اصناف تبریک گفت.

اقتصاد خانواده بزرگ اصناف؛ مهم ترین رکن اقتصادی کشور

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران و نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران به مناسبت فرارسیدن یکم تیر ماه، روز ملی اصناف، طی پیامی این روز را به خانواده بزرگ اصناف تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده بزرگ اصناف در همه ادوار به عنوان وسیع ترین و مهم ترین رکن اقتصادی نقش مؤثر و تأثیرگذاری در کشور داشته اند و در تمامی مراحل انقلاب همراه با اقشار مختلف مردم سختی های مسیر توسعه را پیموده اند و بیشک برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور منسجم و قوی اصناف انکارناپذیر است.

در طول تاریخ این مرز و بوم، اصناف با پایبندی به اصول و ارزشهای دینی کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته و همراه با مولفه های ارزشی همچون امانت، انصاف و عدالت بوده اند. اولین روز از تیرماه به نام روز ملی اصناف نامگذاری شده و این نامگذاری خود گویای اهمیت و جایگاه این خانواده بزرگ در رشد و بالندگی کشور است، بنابراین باید این فرصت را برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این تلاشگران غنیمت شمرد.

اکنون که در روزهای سختی به سر میبریم، فشارهای اقتصادی از یک سو و بحران کرونا از سوی دیگر، ضربه های سختی را بر کسب وکارهایی وارد کرد که خود پیکری بیجان داشتند. همانقدر که ادامه حیات برای افراد مختلف با دشواری همراه است، این وضعیت برای اصناف و کسب وکارها سخت تر هم شده چراکه هدف آنها طی سالیان، کسب رضایت مردم بوده و حالا نمیتوانند آنطور که باید در جبهه خدمت رسانی به مردم شریف ایران، فعالیت کنند. با تمام این سختی ها، نقش بی نظیر اصناف در ایام کرونا فراموش نشدنی است.

شرایطی که ذکر آن رفت درحالی است که در روزهای پرداخت مالیات نیز میباشیم، اگر با اصناف همگام نباشیم و تسهیلات حمایتی و معافیت های مالیاتی را برای آنها در نظر نگیریم، آنها را از قطار تولید و توزیع پیاده کرده ایم. درحالی که اصناف در حال احیاء مجدد خود میباشند و رونق در کسب و کار اصناف برای اقتصاد ما بهترین درمان است و توجه به این نکته باید مدنظر دولت قرار گیرد.

هرچقدر تلاش برای رسیدن به آرمانهای اصناف در این روزها سخت تر شود، همدلی و وحدت فی مابین خانواده بزرگ اصناف و حمایت از سوی دولت و نهادهای حاکمیتی بیشتر از گذشته مورد انتظار است؛ تا چرخ اقتصاد بچرخد و خانوادها دلنگران گذران زندگی، مسائل اقتصادی و اشتغال نباشد.

به هر روی به مدد الهی، اصناف همچون همیشه با همدلی از روزهای سخت گذر خواهند کرد و با توجهات حضرت ولیعصر (عج) همچنان پرقدرت ادامه خواهند داد. اینجانب دست تمامی صنوف سراسر کشور را در روز ملی اصناف به گرمی می فشارم و این روز را صمیمانه به آنها تبریک میگویم.

قاسم نوده فراهانی

رئیس اتاق اصناف تهران

و نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها