|
کدخبر: 264706

اختصاصی گسترش نیوز:

نمایشگاه ها؛ بهترین ابزار برای توسعه بازارهای صادراتی

پیمان پاک گفت: در حوزه نمایشگاه ها باید وارد فضاهای جدید شویم. دنیا امرزه وارد نسل جدید شده است. بنابراین ضروری است که به این حوزه توجه ویژه داشت.

اقتصاد نمایشگاه ها؛ بهترین ابزار برای توسعه بازارهای صادراتی

معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت در مراسم روز جهانی نمایشگاه ها که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: اقدام مهمی که ما در دولت سیزدهم شروع کردیم تدوین نقشه راه مشخص، دقیق و کمی است. یکی از راه های ما برای رسیدن به این نقشه راه، توسعه تجارت و توسعه بازار است.

پیمان پاک افزود: این توسعه الزامات متفاوتی دارد. بدون شک یکی از ابزارهای توسعه بازار، صنعت نمایشگاهی است. قطعا نمایشگاه ها تمام بازار ما را پوشش نخواهد داد اما حتما یکی از ابزارهای مهم در توسعه صادرات و توسعه بازار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه سیاست گذاری و تعیین محتوا در این حوزه بدون شک با سازمان  توسعه تجارت است. ما به سمتی حرکت کرده می کنیم تا این سازمان فرمانده واحد صادرات کشور باشد. ما باید در این راه از توانمندی های بخش مختلف  استفاده کنیم تا سیاست گذاری را به نحو احسن کامل کنیم. در همین زمینه ضروری است که با تمام  ذی نفعان صنعت نمایشگاهی مراوده داشته باشیم.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین گفت: در همین راستا به مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران تکلیف کردیم که کارگروه صنعت نمایشگاهی با حضور نماینده ذی نفعان و فعالان این حوزه  به عنوان مشاور سازمان تجارت تشکیل شود.

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون می توانند گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت به طور قطع از فعالان این صنعت حمایت خواهد کرد، گفت: یکی از چالش های قدیمی که در صنعت نمایشگاهی کشور وجود دارد عدم استفاده از سیستم های نرم افزاری در این صنعت است. ضروری است که یک سیستم طراحی شود و مجوزها براساس تجارب برگزار کنندگان از طریق این سامانه صادر شود.

پیمان پاک تصریح کرد: مبحث مهم بعدی حرکت صادرات روز خط دانش بنیان است. دانش بنیان در حوزه نمایشگاه ها به عبارتی استفاده از رمزارز ها و حضور در فضای متاورس و... است. در حوزه نمایشگاه ها باید وارد فضاهای جدید شویم. دنیا امرزه وارد نسل جدید شده است. بنابراین ضروری است که به این حوزه توجه ویژه داشت.

وی در پایان گفت: بزگترین خطری که امروزه حوزه نمایشگاهی کشور را تهدید می کند کم توجهی به این موضوع است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها