|
کدخبر: 256280

خراسان رضوی شاهراه صادرات به قرقیزستان

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور در ایران و مدیران اقتصادی استان برگزار شد، گفت: بیشترین حجم صادرات به کشور قرقیزستان ازخراسان‌رضوی است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور در ایران و مدیران اقتصادی استان برگزار شد، گفت: بیشترین حجم صادرات به کشور قرقیزستان ازخراسان‌رضوی است و سهم صادرات استان در سال ۱۴۰۰ ازنظر ارزش ۵۵ میلیون دلار بوده که ۶۹ درصد از صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

امیررضا رجبی افزود: این نمایشگاه توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خردادماه امسال و در شهر بیشکک قرقیزستان، برگزار خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از اقلام مبادلاتی میان دو کشور، توضیح داد: اقلام عمده صادراتی استان به کشور قرقیزستان عبارت است از انواع پسته‌ها، پوششی و رنگ ها بر اساس پلیمرهای آکریلیک یا وینیل، سیب تازه، انواع خرما، خوراک آماده آبزیان، رنگ‌ها و ورنی‌ها، ظروف شیشه‌ای، محصولات از پلی‌اتیلن، چسب و رزین، کف‌پوش، ظروف پلاستیکی، مخمر، میوه‌جات و غیره بوده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی ادامه داد: اقلام عمده وارداتی از کشور قرقیزستان به استان نیز شامل کلرور پتاسیم، لوبیاچیتی، لوبیا قرمز، سولفات آمونیوم، اسید فسفریک، ماش سبز، ماشین‌های آهنگری یا منگنه کاری و چکش‌ها و ماشین تراش است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها