|
کدخبر: 263510

این کشور رمزارز رایگان صادر می کند

شنژن(Shenzhen)، گوانگژو(Guangzhou) و منطقه جدید شیونگ آن اعلام کردند که در حال توزیع «بسته‌های قرمز» یوان دیجیتال رایگان برای تقویت مصرف محلی در بحبوحه رکود اقتصادی چین ناشی از قرنطینه‌های گسترده کووید هستند.

شنژن از روز پنجشنبه ۳۰ میلیون یوان دیجیتال (۴.۵ میلیون دلار آمریکا) را از طریق یک سیستم قرعه کشی که به ساکنان شانس برنده شدن بسته های قرمز ۸۸، ۱۰۰ و ۱۲۸ یوان را می دهد، اهدا خواهد کرد.

در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله چین، بسته‌های قرمز هدایای پولی در پاکت‌های قرمز رنگ هستند که در مناسبت‌های خاص داده می‌شوند، اما برای ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، که با نام e-CNY نیز شناخته می‌شود، آنها به شکل کوپن‌های دیجیتال توزیع می‌شوند.

منطقه نانشا در گوانگژو چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ۱۰ میلیون یوان بسته قرمز دیجیتالی را برای تقویت صنایع پذیرایی و خرده‌فروشی ارائه می‌کند، اما هنوز تاریخ صدور را اعلام نکرده است.

رسانه های محلی گزارش دادند که منطقه جدید Xiong’an، منطقه ویژه اقتصادی در جنوب غرب پکن، توزیع بسته های قرمز رنگ را از روز دوشنبه به عنوان بخشی از طرح ۵۰ میلیون یوانی خود برای افزایش مصرف آغاز کرد.

شاخص مدیران خرید Caixin (Caixin PMI) در ماه آوریل(فروردین) در بحبوحه قرنطینه های گسترده در واکنش به شیوع کووید به ۳۶.۲ کاهش یافت که ضعیف ترین عملکرد بخش خدمات چین در بیش از دو سال گذشته است.

لی کچیانگ(Li Keqiang)، نخست‌وزیر چین، پنج‌شنبه گذشته در یک ویدئو کنفرانس سراسری از رهبران ایالات، شهرداری‌ها و روستاها خواست تا پروژه‌های زیربنایی را تسریع بخشند، مشاغل را تقویت کنند و رشد را بازگردانند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها