|
کدخبر: 261725

اختصاصی گسترش نیوز؛

وضعیت هتل و رستوران ها بعد از گرانی های اخیر / سهمیه مرغ و روغن بدهید!

رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه از سال ۹۸ تا الان هتل‌ها ضرر مالی دادند، گفت: بعد از عید وضعیت بهتر بود اما با وجود افزایش قیمت‌ها دوباره شاهد شرایط بدی خواهیم بود.

اقتصاد وضعیت هتل و رستوران ها بعد از گرانی های اخیر / سهمیه مرغ و روغن بدهید!

معاون وزیر صمت در بخشنامه‌ای اعلام کرد که کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات حتی اگر قبل از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ تولید شده‌اند، با قیمت‌های جدید عرضه شوند. این موضوع به یکباره جنجالی در بازار به پا کرد، از غارت فروشگاه‌ها تا بیکاری کارگران. قطعا افزایش نرخ این ۴ کالا باعث مشکلاتی در کسب و کار افرادی شده است که با آن ها سر و کار دارند.

گسترش نیوز در خصوص این موضوع به گفت‌وگو با خسرو ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران، سید اصغر میر ابراهیمی، رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران و جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران پرداخت.

هیچ نرخ جدیدی اعلام نکردیم

خسرو ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران درباره وضعیت نرخ نامه تالارها بعد از نرخ جدید چهار کالاهای اساسی اظهارکرد: تا این لحظه هیچ نرخ جدیدی اعلام نکردیم و تصمیمی نیز در این خصوص نداریم.

خسرو-ابراهیمی-نیا

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با تاکید بر اینکه هیچ واحدی حق ندارد بدون هماهنگی با اتحادیه نرخ‌ها را افزایش دهد، گفت: سعی ما فراهم کردن شرایط برای ازدواج آسان جوانان است.

وی افزود: تنها هدف همکاران ما فعالیت و رونق مجدد است. به همکاران نیز توصیه کردیم تا جایی که می‌توانند نرخ‌ها را بالا نبرند.

ابراهیمی‌نیا همچنین گفت: زمانی صحبت از گرانی تالارها به میان می‌آید که میزبان از گوشت بره و بوقلمون به جای گوشت گوساله و مرغ استفاده می‌کند و چند نوع پذیرایی در نظر می‌گیرد.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در پایان گفت: هیچ واحدی حق ندارد بدون هماهنگی با اتحادیه نرخ‌ها را افزایش دهد.

ابراهیمی نیا همچنین با اشاره به زحمات دولت و کادر درمان در دوران بد شیوع ویروس کرونا بمنظور بهبود شرایط اظهارکرد: حدود دو سال تالارها به صورت کامل تعطیل و بیش از ۶۰ درصد ورشکستگی کامل در این صنف داشتیم. تالار یک واحد صنفی معمولی نیست که پس از بازگشایی شاهد تعداد زیادی متقاضی باشد. همچنین یک تالار اگر بخواهد بعد از دو سال فعالیت خود را آغاز کند لازم است تمام تجهیزات آن تغییر و نیرو متخصص استخدام کند که این موضوع مشکلات خاص خود را دارد.

قیمت کاذب در رستوران ها

سید اصغر میر ابراهیمی، رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران نیز در خصوص افزایش نرخ ۴ کالای اساسی و تاثیر آن بر منو رستوران ها، اظهارکرد: باید چند روز فرصت داد تا بازار به ثبات برسد. قیمت‌ها درحال‌حاضر خیلی کاذب است و حباب دارد.

میر-ابراهیمی-رستوران

وی همچنین گفت: از همکاران خواهش کردیم تا چند روزی فرصت دهند تا بازار از این وضعیت خارج شود.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران در پایان بیان کرد: تنها راه در این وضعیت مدیریت بحران است تا بازار از این حالت خارج شود. قطعا این افزایش نرخ ناگهانی روی قدرت خرید مردم اثر می‌گذارد.

تاثیر به شدت منفی بر تقاضا

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در خصوص افزایش نرخ کالاهای اساسی، بیان کرد: این افزایش نرخ به شدت تاثیر منفی بر میزان تقاضا مسافران و گردشگران دارد.

حمزه-زاده-هتل

وی همچنین گفت: با این اتفاق درخواست سهمیه مرغ و گوشت و روغن کردیم.

رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان با بیان اینکه از سال ۹۸ تا الان هتل‌ها ضرر مالی دادند، افزود: بعد از عید وضعیت بهتر بود اما با وجود افزایش قیمت‌ها دوباره شاهد وضعیت بدی خواهیم بود. اما با در نظر گرفتن سهمیه قیمت‌ها کاهش و در نتیجه مسافران و گردشگران قدرت خریدشان افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها