|
کدخبر: 257663

در گفت‌وگو گسترش نیوز با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

بهترین مسیر برای جذب سرمایه در بورس

کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد: افزایش تعداد مجوزهای نهادهای مالی ضمن از بین بردن رقابت‌های ناسالم در اخذ مجوزها، فضای تخصصی و رقابتی در بطن بازار سرمایه و خدمات مالی ایجاد خواهد کرد.

اقتصاد بهترین مسیر برای جذب سرمایه در بورس

هادی قره باغی یامچی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در خصوص اقدام اخیر سازمان بورس مبنی بر اتصال سامانه مجوزدهی به درگاه ملی مجوز، اظهار کرد: به طور کلی در اقتصادهای پویا و شفاف، شاخص‌های سهولت کسب‌وکار از رتبه‌های بالایی برخوردارند، شاخص‌هایی که از زمان شکل گیری تا انحلال یک کسب‌وکار را به طور دقیق بررسی کرده و رتبه بندی لازم را انجام می‌دهند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: ثبت شرکت‌ها و دریافت مجوزهای لازم ازابتدایی‌ترین گام‌ها برای شروع یک کسب‌وکار است، که متاسفانه کشورما در حوزه اعطای مجوز رتبه بسیار پایینی دارد.

قره باغی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون برای بهبود این رتبه‌ "قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" از سوی دولت مطرح شده که مجوزهای مربوط در کمترین زمان به متقاضیان اعطا شود تصریح کرد: اقدام مثبت سازمان بورس و اوراق بهادار در اتصال سامانه‌های مجوزدهی خود به درگاه ملی مجوز به طورحتم به سرعت بخشی، شفافیت و تسهیل امور نهادهای مالی کمک خواهد کرد و متقاضیان می توانند در یک فضای شفاف و به دور از بروکراسی های اداری و سرعت مناسب مراحل اخذ مجوزها را طی کنند.

آقای قره باغی ادامه به زمان اخذ مجوز اشاره کرد و توضیح داد: بنظر می رسد مجوزهای مربوط به کسب و کار نهادهای مالی در زمره مجوزهای تایید محور قرار می‌گیرد که تایید صلاحیت متقاضیان توسط ضوابط و مقررات سازمان بورس صورت خواهد گرفت و مطابق قانون مذکور، نهایت زمان اخذ آن ۳ روز خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آینده بازارسرمایه باید به سمتی حرکت کند که سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری به روش غیر مستقیم بتوانند از ابزارها و نهادهای مالی متنوع بهره‌مند شوند گفت: تمام مجوزهایی که در حوزه نهادهای مالی صادر می‌شوند به نوعی به گسترش فضای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و ایجاد ابزارهای مالی کمک بسیاری خواهند کرد.

آقای قره باغی در پایان ضمن امیدواری از تصمیمات مثبتی در سازمان بورس گرفته می شود گفت: امید می‌رود با این اقدامات در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور نهادهای مالی کارا با ابزارهای متنوع در بازارسرمایه باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها