|
کدخبر: 257273 شهریار خادمی

در گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بورس مطرح شد:

تاثیر تعطیلات عید فطر بر بورس

مسعود میرزاباقری: در هفته پیش رو با توجه به تعطیلات کمی احتیاط و ذخیره سود را در بازار شاهد خواهیم بود و احتمالا همچنان در بازار به سهام کوچک که در یک و نیم سال گذشته افت شدید داشتند توجه بیشتری نسبت به سهام بزرگ و شاخص ساز را شاهد باشیم.

اقتصاد تاثیر تعطیلات عید فطر بر بورس

بورس  هفته گذشته را  در شرایطی به پایان برد که در آخرین روز کاری دوهفته پیش شاهد خروج پول حقیقی در دو روز متوالی بود. روز یکشنبه، روند خروج پول حقیقی ادامه داشت و ۲۵۵ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شد. اما روز دوشنبه ۵۶ میلیارد تومان وارد شد. روز سه‌شنبه نیز پول حقیقی به بورس وارد شد و ارزش آن ۱۶۰ میلیارد تومان بود. روز چهارشنبه بار دیگر پول حقیقی خارج شد و ارزش سرمایه حقیقی خروجی ۲۳۹ میلیارد تومان بود.در هفته‌ای که گذشت بورس کمتر از یک درصد رشد داشت و به محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی رسید. ضمن اینکه در روز چهارشنبه شاهد اولین عرضه اولیه سال نیز بودیم که این عرضه اولیه به عنوان اولین استارت آپ بورسی نیز شناخته شد.  شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، چالش و موانعی که بر سر راه ورود برخی شرکت‌های اپراتور ارتباطاتی به بورس وجود دارد را رد کرد. این شرکت در نهایت با نماد «آسیاتک» در بورس تهران پذیرفته و عرضه اولیه شد. 

معاملات بازار سهام در هفته گذشته تحت تأثیر تزریق اخبار خوش به این بازار به روند صعودی خود ادامه داد و توانست روزهای مثبتی را در معاملات خود پیش‌روی سهامداران قرار دهد و آغاز انجام عرضه‌های اولیه برای سال جدید ازجمله اقداماتی بود که سازمان بورس اجرای آن را در دستور کار خود قرار داد و این اقدام را زمانی به مرحله اجرا رساند که بازار در موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری قرار گرفت و دیگر خبری از نوسان و هیجانات کاذب ایجاد شده در این بازار نیست. در همین راستا گفتگویی داشتیم با یکی از کارشناسان بازار سرمایه. با گسترش نیوز همراه باشید: 

مسعود-میرزاباقری

نقدینگی به سمت سهام مهجور رفت

مسعود میرزاباقری کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: بازار در هفته اول اردیبهشت متعادل بود و نه روند صعودی خاصی داشت و نه نزولی بود. در این هفته بازارهای جهانی کمی نزولی بود و قیمت کامودیتی ها تا حدودی ریزش و اصلاح داشت که تا انتهای هفته کاری در ایران کمی از این ریزش را جبران کرد. بازار هم عکس العمل جالبی داشت و در شاخص سازها و سهام بزرگ کمی استراحت کرد و جریان نقدینگی به سمت سهام کوچک و مهجور مانده در بازار رفت.

وی ادامه داد: در بازار داخلی گزارشات فروردین بسیاری از شرکت‌ها آمد و بازار انگار انتظار این گزارشات را داشت و چندان غافلگیر نشد. در انتهای هفته عرضه اولیه آسیاتک را داشتیم که به نظر با توجه به دور شدن بازار از شرایط بحرانی انتهای سال قبل، چندان برای بازار اختلال و اعتراض در پی نداشت و این هم جزو موارد جالب و دلگرم کننده بود.

پیش بینی بورس در هفته جاری

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: حجم معاملات در هفته ی گذشته نسبتا مناسب بود و این بالا ماندن حجم معاملات به دلگرمی های بازاری ها اضافه میکند چرا که نقدشوندگی یکی از الزامات بازارهای مالی است که متاسفانه در برهه‌هایی بدلیل وجود محدودیت نوسان نمادها و همین طور حجم مبنا از نقدشوندگی بازار کاسته می‌شود.

میرزاباقری در پایان اظهار کرد: در هفته پیش رو بازار با توجه به تعطیلی‌های پیش‌رو کمی احتیاط و ذخیره سود را شاهد خواهیم بود و احتمالا همچنان در بازار به سهام کوچک که در یک و نیم سال گذشته افت شدید داشتند توجه بیشتری نسبت به سهام بزرگ و شاخص ساز را شاهد باشیم. در بین تکنیکالیست ها هم اعداد ۱۶۲۵۰۰۰ بعنوان نقاط مقاومتی شاخص یاد می‌شود که احتمالا نزدیکی مجامع به آن خواهیم رسید و بعد باید در انتظار یک اصلاح نه چندان شدید در بازار باشیم.

خبرنگار: شهریار خادمی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها