|
کدخبر: 257506

سیگنال چین به بازار ارزهای دیجیتال

چین برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را گسترش داده است. این موضوع شامل پرداخت مالیات، هزینه‌های دولتی و بیمه تامین اجتماعی با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور یعنی یوان دیجیتال(e-CNY) می‌شود.

این موضوع ساکنان سه شهر بزرگ جنوبی چین مانند شانگهای را در بر می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، بانک مرکزی چین (PBoC) و سازمان‌های دولتی محلی وابسته به آن به دنبال فرصت بزرگ بعدی برای آزمایش یوان دیجیتال هستند و چه فرصتی بهتر از بازی‌های آسیایی که در ماه سپتامبر در هانگژو برگزار می‌شود. مقامات محلی ادعا می‌کنند که یوان دیجیتال می‌تواند محاسبه فعالیتهای مربوط به مالیات را ساده کند. به دنبال گام‌های موفقیت‌آمیز در اجرای برنامه آزمایشی کنونی، که از آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد، بانک مرکزی چین اعلام کرد که به دنبال گسترش این برنامه به شهرهای بیشتری از چین از جمله گوانگژو، تیانجین و چونگ‌کینگ است.

در طرف دیگر، دولت محلی یکی از استان‌های چین تصمیم گرفته است که ۱۵ میلیون یوان دیجیتال (۲.۲۵ میلیون دلار) را برای ساکنانش ایردراپ کند تا بتواند استفاده از ارز جدید را ترویج نماید.

در حالی که اکثر کشورها هنوز در مراحل تحقیقاتی اجرای CBDC هستند، این برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی، پیشروی قابل توجه چین را در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای استفاده عمومی نشان می‌دهد.

به گفته رسانه‌های دولتی، تراکنش‌های یوان دیجیتال در سراسر چین تا پایان سال ۲۰۲۱ به نزدیک ۸۷.۶ میلیارد یوان رسیده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها