|
کدخبر: 257332

چگونه از سرور مجازی استفاده کنیم؟

با توجه به نو بودن سیستم سرور های مجازی، بسیاری از افراد هنوز نمی‌توانند با این نوع سرورها کار کنند.

اقتصاد چگونه از سرور مجازی استفاده کنیم؟

با توجه به نو بودن سیستم سرور های مجازی، بسیاری از افراد هنوز نمی‌توانند با این نوع سرورها کار کنند. بنابراین دانستن اطلاعاتی راجع به چگونگی کار کردن با سرورهای مجازی یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که کاربران اینترنت از ما می‌پرسند.

سرور مجازی یعنی چی؟ سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

ریموت دسکتاپ چیست؟

برای یادگرفتن چگونگی کار کردن با سرور مجازی ابتدا لازم است که با ریموت دسکتاپ آشنا شویم؛ ریموت دسکتاپ به شما این اجازه را می‌دهد از طریق وسایل الکترونیکی مختلف مثل تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ به یک کامپیوتر یا همان سرور مجازی قدرتمند متصل شوید.

یکی از اصطلاحاتی که برای کارکردن با سرور مجازی به آن نیاز دارید این است که بدانید وصل شدن به سرویس مجازی در بین کسانی که با علم آی تی سر و کار دارند، به ریموت شدن معروف است. بنابراین ریموت دسکتاپ هم به معنی وصل شدن به سرور مجازی دسکتاپ است.

ریموت دسکتاپ به شما کمک می کند تا هر جایی که هستید بتوانید درست مثل زمانی که پشت سیستم اصلی خود نشسته‌اید از سرور مجازی استفاده کنید و اطلاعات خود را به آن منتقل کنید.

در مرحله بعدی به سراغ این می‌رویم که چگونه می‌توان با استفاده از ریموت دسکتاپ به سرور مجازی یا همان سرور اختصاصی ویندوز وصل شویم؟

نحوه اتصال به سرور مجازی با لپ تاپ

برای این کار باید به قسمت استارت که در گوشه پایین و سمت چپ صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر شما قرار دارد رجوع کنید و پس از آن به بخش اپ‌ها بروید.

پس از این مرحله باید روی گزینه‌ی Windows Accessories کلیک کنید. در این مرحله گزینه‌ای تحت عنوان Remote Desktop Connection کلیک کنید تا پنجره‌ی مربوط به این قسمت روی صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر شما ظاهر شود.

در این پنجره در مقابل دکمه Computer باید آدرس آدرس سرور مورد نظر خود را وارد کنید و پس از وارد کردن یا کپی پیست کردن آن، روی گزینه‌ی Connect کلیک کنید.  

بعد از کانکت شدن یا وصل شدن پنجره‌ی جدیدی برای شما به نمایش در می‌آید که باید در آن یوزرنیم و پسورد سرور مجازی خود را وارد کنید. (یوزر نیم و پسورد هنگام خریدن سرور مجازی از سوی شرکت ارائه دهنده در اختیار شما قرار گرفته است.)

بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به سرور مجازی باید روی Ok کلیک کنید تا به سرور مجازی وصل شوید.

بعد از این مرحله شما به صفحه سرور مجازی خود هدایت می‌شوید و می‌توانید اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید.

اتصال به سرور مجازی با تلفن همراه

اتصال به سرور مجازی با تلفن همراه

برخلاف کامپیوترها، در تلفن همراه برنامه‌ی سرورهای مجازی به‌صورت اتوماتیک روی تلفن‌ها نصب نیست و برای استفاده از سرور مجازی با استفاده از تلفن همراه باید حتما برنامه‌ی سرور مجازی را به‌صورت جداگانه دانلود کرد.

دانلود اپلیکیشن برای اندروید

برای تلفن‌های همراهی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، از سوی شرکت مایکروسافت اپلیکیشنی طراحی شده است که برای همین امر است. اپلیکیشن Remote Desktop را می‌توان به سادگی از پلی استور دانلود کرد.

نصب اپلیکیشن - قسمت اول

بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن و سپس اجرای آن، باید علامت + را در گوشه‌ی بالا و سمت راست تصویر لمس کنیم تا پنجره‌ی Desktop باز شود.

نصب اپلیکیشن – قسمت دوم

بعد از کلیک روی گزینه‌ی Desktop پنجره‌ی جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد PC name و User name خود را در دو کادر جداگانه وارد کنید. در کادر نخست و به جای PC name باید Host name  یا IP address  را وارد کنید. در اینجا باید یادآوری کنیم که این آی پی قبلا از سوی شرکت ارائه دهنده برای شما ایمیل شده است.

نصب اپلیکیشن – قسمت سوم

بعد از وارد کردن نام کاربری، روی گزینه‌ی Save که در قسمت بالا و سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید یا ضربه بزنید تا به صفحه‌ی بعد هدایت شوید.

نصب اپلیکیشن – قسمت چهارم

پس از این مرحله شما به صفحه‌ی جدیدی هدایت می‌شوید که آی پی شما در آن به نمایش درآمده و باید بار دیگر یوزر نیم خود را به همراه پسورد سرور مجازی وارد کنید. با لمس  Connect می‌توانید سرور مجازی خود را همانطور که روی کامپیوتر شخصی دریافت می‌کنید، دریافت کنید.

نکاتی که درباره سرور مجازی باید بدانید

بعد از آنکه بررسی کردیم که چکونه باید به سرور مجازی متصل شد و از آن استفاده کرد، باید به نکات مهمی که درباره آن وجود دارد هم اشاره کنیم.

در درجه‌ی اول باید بدانید که خدمات هر سرور مجازی به‌صورت اختصاصی برای کاربری است که سرویس آن را خریداری می‌کند و دیگران تنها درصورتی می‌توانند از سرویس او استفاده کنند که یوزرنیم و پسورد را در اختیار داشته باشند.

پشتیبانی سرورها و کیفیت آن‌ها باید پاسخگوی نیاز شما باشد. البته دو فاکتور رَم و سی پی یو هم ازجمله مواردی است که باید حتما هنگام خرید سرور مجازی به آن‌ها دقت کنید.

کاربردهای سرور مجازی

سرور مجازی برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟

کاربردهای بسیاری را می‌توان برای سرور مجازی برشمرد اما چند مورد از مهمترین کاربردهای آن را می‌توان به صورت زیر تقسیم‌بندی کرد.

برای بهبود و ارتقای عملکرد سایت

گاهی مدیران سایت‌های مختلف به دلایل متعدد نیاز دارند تا عملکرد سایت خود را هرچه بیشتر بهبود دهند. یکی از راه‌های بهبود عملکرد سایت این است که مدیریت بخش‌های مختلف سایت را از حالت متمرکز خارج کرده و آن‌ها را روی سرورهای کوچک‌ تری اجرا کنیم.

برای راه‌اندازی اپلیکیشن

کسب و کارهایی که علاوه بر سایت نیاز به گسترش خدمات خود در اپلیکیشن‌های مختلف دارند، گاهی به سمت ساخت و پردازش اپلیکیشن می‌روند. استفاده از سرورهای مجازی برای راه‌اندازی اپلیکیشن یکی از مهمترین کاربردهای VPS یا سرورهای مجازی است.

حجم نامحدود دیتابیس سرور

گاهی ممکن است برای بسیاری از کاربران میزان حجم استفاده شده‌ی دیتابیس سرور اهمیت داشته باشد. اگر بخواهیم محدودیت‌های سرورهای عادی را نداشته باشیم، بهترین جایگزین، استفاده از سرورهای مجازی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان حجمی نامحدود را در اختیار گرفت.

ایمیل سرورها و امکان ارسال ایمیل نامحدود

برای شرکت‌های تبلیغاتی یا کسب و کارهایی که به تبلیغات مجازی وابسته هستند، سرورهای مجازی اهمیت بسیار زیادی دارند. زمانی که از وی پی اس یا همان سرورهای مجازی به عنوان میل سرور استفاده کنیم، می‌توانیم به تعداد نامحدود در بازه‌های زمانی مختلف ایمیل ارسال کنیم.

همانطور که گفتیم این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی داشته باشد.

سرور بورس جهت حضور در بازارهای مالی جهانی

یکی دیگر از کاربردهای سرور مجازی، کاربرد آن در بازارهای مالی جهان است. برای کاربرانی که می‌خواهند در بازرهای جهانی معامله کنند، سرورهای مجازی که بسیار کاربردی هستند.

سایت‌های پربازدید و سرورهای مجازی

قدرت پردازش بالای سرورهای مجازی باعث شده تا صاحبان وب سایت های مجازی پربازدید، عملیات کنترل سایت خود را به سرورهای مجازی منتقل کنند.

حجم بالا، نامحدود بودن بسیاری از خدمات و همچنین سرعت بالای وی پی اس ها یا سرورهای مجازی باعث شده تا این سرورها انتخاب بسیار مناسبی برای مدیریت سایت‌های پربازدید باشند.

جمع بندی و نتیجه گیری

جهت خرید سرور مجازی به پیشنهاد سایت ما به این لینک مراجعه کنید

همانزور که خواندید می‌توان از طریق کامپیوتر و لپ تاپ یا حتی تلفن همراه به سرورهای مجازی متصل شد. سرورهای مجازی کاربردهای متعددی دارند که از جمله کاربردهای آن‌ها می‌توان به امکان حضور در بازارهای مالی جهانی، وب سرورها و همچنین ایمیل سرورها اشاره کرد.

نویسنده: رپورتاژ

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها