|
کدخبر: 253115

اندازه گیری فلو

فلومترها ابزار پرکاربردی هستند. اندازه گیری فلو فرآیند اندازه گیری سیال در کارخانه یا صنعت شما است. شما می‌توانید جریان را از طریق دستگاه های مختلف مانند فلومتر کوریولیس، فشار دیفرانسیل، گرداب، فلومتر مغناطیسی، اولتراسونیک، توربین و جابجایی مثبت اندازه گیری کنید. در این مقاله درباره دو ابزار دقیق فلومتر و فلوسوئیچ صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فلو چیست؟

در پردازش صنعتی، فلو یا جریان عبارت است از حرکت مایعات، بخار و گازها از طریق یک سیستم پردازش. در اندازه گیری سرعت جریان، برای اندازه گیری حجم محیط فرآیند سیال، که از یک سطح مقطع خاص که در واحد زمان عبور می‌کند استفاده می‌شود. نظارت بر اندازه‌گیری‌های نرخ جریان در کنترل حرکت ایمن سیال در یک سیستم صنعتی ضروری است. نظارت و کنترل جریان برای تمام صنایعی که رسانه های سیال را پردازش می کنند یک الزام است.

انواع مختلف فلومتر و کاربردهای آنها

ابزارهای فلومتر متفاوت است، از جریان جرمی تا جریان حجمی و فراتر از آن. به همین دلیل است که ما هر نوع فلومتر را برای شما تقسیم کرده‌ایم، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع فلومتر برای کاربرد منحصر به فرد شما بهترین است.

فلومتر

کنتورهای کوریولیس

کنتورهای کوریولیس به طور کلی به عنوان دقیق ترین فلومترهای موجود امروزه در نظر گرفته می‌شوند. کنتورهای کوریولیس برای هر کاربردی که دقت بالا یک عامل کلیدی برای کیفیت محصول، ایمنی و درآمد ثابت است، ایده آل است. فلومتر کنتورهای کوریولیس اغلب در برنامه های انتقال به دلیل دقت عالی در شرایط گسترده و نیازهای نگهداری کم استفاده می شوند.

فلومتر فشار دیفرانسیل

فلومتر فشار دیفرانسیل با سابقه کارایی مستند و اثبات شده، قدیمی‌ترین فناوری اندازه‌گیری صنعتی است که هنوز در حال استفاده است. تحقیقات مداوم تضمین می‌کند که طراحی 100 ساله برای فلومتر امروزی به خوبی تنظیم شده است. فلومتر فشار تفاضلی پرکاربردترین فناوری جریان در اندازه گیری و کنترل فرآیندهای صنعتی، اندازه گیری انتقال گاز طبیعی و بسیاری از کاربردهای دیگر است.

فلومترهای الکترومغناطیسی

فلومترهای الکترومغناطیسی (که به طور ساده تر به عنوان جریان سنج مغناطیسی یا ماگ متر شناخته می‌شود)، دومین بخش بزرگ در بازار فلومتر دقیق را نشان می‌دهد و احتمالا از جایگاه برتر فناوری های سنتی جریان فشار دیفرانسیل (DP) پیشی خواهد گرفت. فلومترهای مغناطیسی به دلیل عملکرد عالی اندازه گیری آن ها در طیف وسیعی از شرایط فرآیند، بهترین انتخاب برای اندازه‌گیری جریان حجمی مایعات رسانا هستند.

فلومتر ورتکس متر

فلومتر ورتکس متر را می‌توان برای اندازه‌گیری گازها و مایعات با ویسکوزیته پایین در طیف وسیعی از شرایط استفاده کرد و با توسعه اخیر قابلیت اندازه گیری جریان چند متغیره، آنها همچنین می‌توانند به طور مستقیم واحدهای ارجاعی مانند حجم استاندارد گاز، حجم استاندارد مایع، جریان جرمی را تولید کنند. و مقادیر شاخص انرژی/گرما مانند واحدهای حرارتی بریتانیا (BTU) را نشان می‎دهند. فلومتر ورتکس متر در سال های اخیر رشد ثابتی را نشان داده‌اند، عمدتا به دلیل استفاده از آنها در بخار اشباع شده و کاربردهای نفت و گاز معروف هستند.

فلومتر التراسونیک

فلومتر التراسونیک معمولا برای انتقال و اندازه‌گیری نفت و گاز استفاده می‌شود. فلومتر التراسونیک سرعت یک سیال را در یک لوله بسته با استفاده از پالس های صوتی اولتراسونیک اندازه گیری می‌کند. با این حال، شرایط فرآیند مانند ترکیب، فشار و دما تعیین می‌کند که کدام نوع فلومتر اولتراسونیک مناسب تر کار شماست.

فلومترهای چند فازی روکسار

فلومترهای چند فازی روکسار ترکیبی از اندازه‌گیری‌های امپدانس الکتریکی و گامای پر انرژی را برای تعیین کسر فاز، همراه با ونتوری و همبستگی متقاطع برای اندازه‌گیری‌های سرعت اعمال می‌کنند. برنامه هایی که فلومترهای چند فازی روکسار در آن کاربرد دارند عبارتند از: نظارت مستقیم سر چاه، آزمایش چند چاه، تخصیص و اندازه گیری مالی، و همچنین نظارت بر برگشت جریان چاه شیل.

فلو سوئیچ

فلوسوئیچ، مانند تمام کلیدها، وسیله ای است که برای ایجاد و قطع جریان الکتریکی در مدار طراحی شده است. در یک سیستم صنعتی، یک سوئیچ جریان (فلوسوئیچ) برای نظارت و کنترل نرخ جریان رسانه‌های فرآیند، مانند بخار، مایعات و گازها، ضروری است. فلوسوئیچ ها به حفظ نرخ‌های ایمن و قابل کنترل جریان با راه‌اندازی ماشین‌های مختلف در یک سیستم برای ارائه کنترل جریان روشن/خاموش رسانه‌های فرآیند کمک می‌کنند.

کاربرد فلوسوئیچ

همانطور که قبلا گفته شد، فلوسوئیچ ها برای نظارت و کنترل نرخ جریان سیال در یک سیستم فرآیند صنعتی استفاده می‌شوند. سیستم‌های صنعتی خودکار که رسانه‌های سیال را پردازش می‌کنند، برای اطمینان از نرخ جریان ایمن و بهینه، به شدت به فلوسوئیچ ها متکی هستند. فلوسوئیچ ها به سطوح نرخ جریان از پیش تنظیم‌شده پاسخ می‌دهند و با رسیدن به آن سطوح، دو عملکرد را انجام می‌دهند: یعنی بستن کنتاکت‌ها و روشن کردن یک قطعه خاص از تجهیزات، یا باز کردن کنتاکت‌های آن و خاموش کردن یک قطعه خاص از تجهیزات.

تفاوت بین فلوسوئیچ و سنسور جریان

در حالی که فلوسوئیچ و سنسورهای جریان هر دو می‌توانند برای نظارت بر جریان رسانه در یک سیستم استفاده شوند، تفاوت بین فلوسوئیچ و سنسور جریان در این است که یک سنسور جریان فقط می تواند اطلاعات را نظارت و نمایش دهد ولی فلوسوئیچ ها جریان را نظارت می‌کنند و سیگنال های حرکت و خاموش و روشن را ارسال می‌کنند.

فلوسوئیچ چگونه کار می‌کند؟

امروزه انواع مختلفی از فلوسوئیچ در بازار وجود دارد، که به روش های مختلف کار می‌کنند، اما وجه مشترک همه فلوسوئیچ ها این است که وقتی نرخ جریان به نقطه تنظیم سوئیچ می‌رسد، می‌تواند باز یا بسته شود. مداری که فلوسوئیچ در آن وجود دارد یک عمل را آغاز می‌کند: خواه پمپ را روشن یا خاموش کند یا در حال فعال کردن زنگ هشدار باشد.

فلوسوئیچ یا به صورت عادی باز (NO) یا به طور معمول بسته (NC) پیکربندی شده‌اند. این به وضعیت پیش فرض سوئیچ اشاره دارد. با یک کلید NO، مدار باز (خاموش) است تا زمانی که در غیر این صورت فعال شود. با یک سوئیچ NC، مدار بسته است (روشن) تا زمانی که در غیر این صورت فعال شود.

خرید فلومتر از ابزارسنجش آریا

شرکت ابزارسنجش آریا فروشگاه ابزار دقیق اصل و با کیفیت با چندین سال سابقه فروش است. کارشماسان این شرکت همچنین شما را برای خرید قطعه موردنظرتان کمک می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید ابزار دقیق و همچنین دریافت خدمات پس از فروش به سایت ابزارسنجش آریا به نشانی co-asa.com مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها