|
کدخبر: 254650

اطلاعاتی درباره گوشی شیائومی

افرادی که به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و امکانات زیاد هستند، خرید گوشی شیائومی را در بین گزینه‌های خود دارند. در صورتی که بررسی کاملی در بین گوشی‌های این برند داشته باشند، بدون شک بهترین انتخاب را خواهند داشت.

مزیت گوشی‌های شیائومی نسبت به رقبا

خرید گوشی شیائومی

شیائومی برای رقابت با کمپانی‌های بزرگی مثل سامسونگ، که اعتبار زیادی در میان کاربران دارند، وادار به ارائه امکانات خوب و متعدد در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه محصولات خود می‌باشد. بنابراین بزرگ‌ترین مزیت این کمپانی را می‌توان در این دو مورد خلاصه کرد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • امکانات زیاد

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه بودن اصلی‌ترین ویژگی گوشی‌های این برند است. همانطور که گفته شد، افرادی که به دنبال خرید یک گوشی با قیمت مناسب هستند، می‌توانند گوشی‌‎های تولید شده توسط شرکت شیائومی را هم بین گزینه‌هایشان قرار دهند.

شرکت شیائومی با هدف جذب بازار جهانی به سمت خود تمام گوشی‌هایش را تولید می‌کند.

از آن‌جایی که بسیاری از افراد برای خرید گوشی قیمت را در اولویت اول خود قرار می‌دهند، می‌توان گفت که بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی مقرون به صرفه یکی از گوشی‌های تولید شده توسط همین برند است.

البته مسئله اصلی که باعث می‌شود تا شیائومی پیشتاز در جذب بازار جهانی باشد، قانع بودن به سود کم است. طبق گفته مدیران اصلی این شرکت، آن‌ها تنها با 5 درصد سود گوشی‌هایشان را به فروش می‌رسانند.

لازم به ذکر است که در بررسی کلی، برند شیائومی بعد از اپل و سامسونگ در رده سوم برترین برند‌های گوشی‌ در دنیا قرار دارد.

امکانات زیاد

یک گوشی شیائومی علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارد، امکانات زیادی را هم دارا است. در واقع افراد می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند و هم یک گوشی ارزان قیمت را خریداری کنند و هم یک گوشی با امکانات زیاد را در اختیار داشته باشند.

برخی افراد در مواجه با قیمت گوشی‌های شیائومی تصور می‌کنند که این گوشی امکانات زیادی ندارد و حتی ممکن است با اجرای برنامه‌های سنگین از بین برود.

اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا این گوشی‌ها امکانات بسیار زیادی دارند و قدرت پردازش آن‌ها به قدری است که بتوانند برنامه‌های سنگین را اجرا کنند.

شرکت شیائومی به هیچ عنوان برای ارزان‌تر تمام شدن قیمت گوشی‌هایش، از امکانات آن نمی‌کاهد و این مسئله یکی از بهترین خصلت‌های این شرکت است.

لازم به ذکر است که شیائومی فقط تولید کننده گوشی نیست و به زودی می‌توان ردپای آن را در بسیاری از محصولات دیجیتالی دنیا دید.

برای خرید گوشی شیائومی خیال خریداران از نظر امکانات هم علاوه بر قیمت، کاملا راحت خواهد بود. در واقع آن‌ها می‌دانند که انتخاب خوبی داشتند و در بین گزینه‌های موجود یکی از بهترین برندها را انتخاب کردند.

قیمت گوشی شیائومی چقدر است؟

 

قیمت گوشی شیائومی

نمی‌توان قیمت واحدی را برای تمام گوشی‌های شیائومی در نظر گرفت؛ همانطور که می‌دانید، قیمت یک گوشی با توجه به امکانات، قدرت، طراحی و ... که به کاربر ارائه می‌دهد، تعیین می‌شود.

اما همانطور که گفته شد، قیمت گوشی‌های این برند در مقایسه با سایر گوشی‌ها بسیار مناسب‌تر است. (نباید این نکته را نادیده گرفت که گوشی‌های ساخته شده توسط شرکت شیائومی از نظر امکانات هم هیچ کمبودی نسبت به گوشی‌های گران‌تر نخواهد داشت)

در بازار گوشی‌های ایران، گوشی‌های برند شیائومی تقریبا از 3 میلیون تومان شروع می‌شوند و با توجه به کیفیت دوربین، قدرت پردازشی و به طور کلی امکانات و خدمات ارائه شده، بیشتر می‌شوند.

این نکته را هم بگوییم که همان گوشی 3 میلیون تومانی ممکن است از نظر امکانات با برخی گوشی‌های گران قیمت‌تر از خود برابری کند.

نکات منفی خرید گوشی شیائومی

در کنار نکات مثبت و نقاط قوت گوشی‌های شیائومی، باید نکات منفی خرید گوشی‌های این برند را هم به شما بگوییم.

گرمای بیش از اندازه

گرم شدن بیش از حد گوشی‌های شیائومی در هنگام اجرای برخی نرم‌افزار و بازی‌ها را می‌توان یک نکته منفی دانست. اما باید بگوییم که شرکت شیائومی قصد دارد در سال‌های آینده این مشکل را برطرف کند.

گفته می‌شود که برخی گوشی‌های شیائومی به دلیل داغ شدن، تا مرز آتش گرفتن نیز رفته اند و حتی در برخی موارد ترکیده اند.

ضعیف شدن باتری بعد از چند ماه

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که باتری گوشی شیائومی بعد از گذشت چند ماه (در صورتی که از آن استفاده شده باشد) با ضعف شدیدی رو به رو می‌شوند.

اما برطرف کردن این مشکل چندان سخت نیست و به راحتی با کمی هزینه می‌توانید یک باتری با کیفیت را جایگزین باتری تضعیف شده کنید. البته اینکه شرکت شیائومی در اکثر کشورها خدماتی را ارائه نمی‌دهد، می‌تواند فرایند خرید قطعات را سخت کند.

مشکلاتی در بروزرسانی

همانطور که گفته شد، شرکت شیائومی در برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس هیچ خدماتی ارائه نمی‌کند و طبیعتا گوشی‌هایی که در این کشورها حضور دارند، با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند.

ممکن است گوشی شیائومی که خریداری می‌شود هم از همان ابتدا مشکلاتی در بروزرسانی اندروید و برنامه‌ها داشته باشد. البته این مسئله هم می‌تواند قابل رفع باشد اما نیازمند هزینه است.

بدنه‌ای با کیفیت پایین

بیشتر خریداران از کیفیت پایین بدنه گوشی‌های شیائومی در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده می‌گویند. مسئله‌ای که باعث می‌شود بسیاری از کاربران انتقاد‌های شدیدی نسبت به برند شیائومی داشته باشند.

البته باید بگوییم که در کنار کیفیت پایین جنس بدنه، طراحی این گوشی‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شده است و می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی که به زیبایی اهمیت می‌دهند، باشد.

مهم‌ترین مزایا و معایب گوشی شیائومی

مهم‌ترین مزایا و ویژگی مثبت گوشی‌های ساخته شده توسط برند شیائومی، باتری قدرتمند آن‌ها است. البته همانطور که گفته شد، ممکن است بعد از مدتی استفاده این باتری با ضعف‌هایی رو به رو شود که قابل رفع خواهد بود.

طراحی زیبای این گوشی‌ها هم از مزایای بعدی خرید گوشی‌های موبایل شیائومی است. در واقع به طراحی این گوشی‌ها بیش از هرچیزی اهمیت داده می‌شود.

از معایب اصلی گوشی‌های شیائومی هم می‌توان به نبودن قطعات و پشتیبانی در بسیاری از کشورها اشاره کرد. نبود قطعات و لوازم جانبی اصلی این گوشی‌ها موجب می‌شود که مشکلات سخت‌افزاری برای آن‌ها به وجود بیاید.

جمع‌بندی پایانی

شیائومی در 12 سال گذشته توانست خود را به عنوان یک رقیب جدی برای سامسونگ و اپل معرفی کند؛ رقیبی که در زمان کوتاهی خود را هم تراز با کمپانی‌هایی می‌بیند که حتی بیش از نیم قرن قدمت دارند.

امروزه شما می‌توانید محصولات جذاب این برند را همه جا پیدا کنید، چه در فروشگاه‌های حضوری و چه در فروشگاه‌های اینترنتی همچون ایسل.

این برند با احداث شعبه فروشگاه‌های حضوری در بازار موبایل چارسو، خیابان فردوسی اصفهان و بازار سلام قم و همچنین فروشگاه اینترنتی ایسل، محصولات شیائومی را به ساده‌ترین روش و با مناسب‌ترین قیمت به خریداران عرضه می‌کند.

 

منبع: رپورتاژ
  • reza ارسالی در

    من میخوام گوشی شیائومی بگیرم فقط نمیدونم کدوم مدلش برای گیم بهتره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها